STUDENT+ DPP +DPČ

• (neregistrovaný)

9. 4. 2021 20:02

Dobrý den,

situace je následující: v měsících 7-9 jsem pracoval na DPP u zaměstnavatele A, zde jsem si vydělal 10tis měsíčně a tudíž jsem nic nedanil. V měsících 11-12 jsem nastoupil na stáž, kde jsem měl smlouvu na DPČ. V listopadu jsem si vydělal 4200, z čehož jsem neplatit daň neboť jsem student a měl jsem podepsané prohlášení poplatníka daně. Z mé mzdy se tedy odvedlo pouze ZP a SP (dohromady 462). V prosinci jsem si pak vydělal 5700 z čehož mi bylo strženo na ZP a SP 628,-.

Mám nárok na vrácení pojistného jako student ?

V potvrzení o zdanitelných příjmech mám uvedený uhrn poviného pojistného, z příjmů (9900 Kč) částku 3347 Kč což odpovídá částce kterou na SP a ZP odvedl zaměstnavatel nikoliv částce kterou jsem odvedl já.

Pracuji na DPČ poprvé takže se omlouvám pokud pokládám hloupou otázku ale je to trochu matoucí a snažím se v tom zorientovat.

• Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 10. 4. 2021 1:05

. (neregistrovaný)

Do Potvrzení o zdanitelných příjmech se uvádělo pojištění, které měl v nákladech zaměstnavatel a které navyšovalo příjem ke zdanění. Ne pojištění, které bylo sraženo zaměstnanci. Máte to v pořádku.

• 10. 4. 2021 9:21

xJ (neregistrovaný)

Ptáte se: "Mám nárok na vrácení pojistného jako student ?"

Možná si myslíte, že když jste student a tato kategorie patří mezi osoby, za které je plátcem ZP stát, že by vám nemělo být sráženo zdravotní pojištění. Ale takto to není.
      Stát je plátcem za osoby, které nemají žádný příjem, Tedy když studujete, platí ZP stát,
      Ale když máte nějaký příjem, ze kterého se ZP sráží, tak musíte i vy zaplatit z této částky ZP. U osob, za které je plátcem stát, je v takovémto případě výjimka, že nemusí být dodržena platba minimálního ZP pojištění, což je minimální mzda a ZP se sráží ze skutečného příjmu.