procházela jsem témata ale nenašla primo odpověď. Mohu poprosit o radu kdo děláte evidenci eshopu? (FO, platce DPH, vede DE)
V eshopu vytvořena objednavka- po zadání ,,odesláno,, se obj. změní na fakturu. Zákazník rekapitulaci obj. obdrzi v těle emailu (ja si k ni v excelu vytvořím obj. abych ji mohla uchovat). Číslo obj.=číslo faktury-daňového dokladu (bohužel) a právě když zákazník zboží na dobírku nevyzvedne, vznikne mi neuhrazená faktura-danivý doklad v číselné řadě. Je možné to vyřešit tak, ze di k obj. pricvaknu info z posty nebo dopravce o vratce a objednávku vynuluju a tím pádem i fakturu -danový domlad? Lze to takto?
V jinem eshopu mam jiný systém a tam se vystavuji faktury pouze k objednavka které potvrdím jako prevzate nebo zaplacene predem prevodem. Obj. ktera nebyla převzata a nebyl vystaven doklad dam storno a jeji polozky se vynuluji, je to v poradku?
Co když zákazník objedná, zaplatí převodem, vystavím fakturu) a pak si to rozmysli, požádá o storno a vrátit platbu? Jak postupovat pak? Odvedu z ni dph (daň na vystupu)a zároveň dam fakturu do vydajů (dan na vstupu) ? Vystavuji nějaký doklad a předávám zákazníkovi?
Dotaz je rozsáhlejší ale nevěděla jsem jak zkráceně popsat problematiku.
20. 4. 2021 20:26
Dobrý den,
procházela jsem témata ale nenašla primo odpověď. Mohu poprosit o radu kdo děláte evidenci eshopu? (FO, platce DPH, vede DE)
V eshopu vytvořena objednavka- po zadání ,,odesláno,, se obj. změní na fakturu. Zákazník rekapitulaci obj. obdrzi v těle emailu (ja si k ni v excelu vytvořím obj. abych ji mohla uchovat). Číslo obj.=číslo faktury-daňového dokladu (bohužel) a právě když zákazník zboží na dobírku nevyzvedne, vznikne mi neuhrazená faktura-danivý doklad v číselné řadě. Je možné to vyřešit tak, ze di k obj. pricvaknu info z posty nebo dopravce o vratce a objednávku vynuluju a tím pádem i fakturu -danový domlad? Lze to takto?
V jinem eshopu mam jiný systém a tam se vystavuji faktury pouze k objednavka které potvrdím jako prevzate nebo zaplacene predem prevodem. Obj. ktera nebyla převzata a nebyl vystaven doklad dam storno a jeji polozky se vynuluji, je to v poradku?
Co když zákazník objedná, zaplatí převodem, vystavím fakturu) a pak si to rozmysli, požádá o storno a vrátit platbu? Jak postupovat pak? Odvedu z ni dph (daň na vystupu)a zároveň dam fakturu do vydajů (dan na vstupu) ? Vystavuji nějaký doklad a předávám zákazníkovi?
Dotaz je rozsáhlejší ale nevěděla jsem jak zkráceně popsat problematiku.
Hezký večer