Hlavní navigace

Odstoupeni od kup smlouvy jak v DE?

  • (neregistrovaný)

    21. 4. 2021 20:27

    Dobrý den, provozuji eshop a zakaznik chce vratot zbozi ve 14denni lhute, samozrejmě má právo. A ted prosim o radu jak z me strany postupovat?

    DD jsem zatim nevystavila, vyzvedl dnes. Jestli se nepletu, tak tim ze zbozi prevzal mam povinnost DD vystavit i kdyz vim ze bude zbozi vracet.

    1) vystavim fakturu -zašlu zákazníkovi (nebo nezašlu?) A poté co obdržím zboží zpět si na DD přicvaknu odstoupení od dmlouvy od zakaznika a vystavuju ještě nějaký doklad nebo stornuju DD?

    2) nevystavim k obj. DD zakaznikovi vratim penize...(takto asi nelze). Peníze mi přijdou na ucet od dopravce a ja je budu vracet, čili pohyb na účtě bude. Hlavně tim ze převzal zboží k plnění došlo.

    Poté jak to provedu v DPH a KH? Dám DD do příjmu a zároveň na základě nějakého dokumentu (dobropisu...) uplatním zpět jako výdaj (vrácená platba,)?

    Vedu daňovou evidenci a jsem plátce DPH.

    Děkuju za pomoc, zatím jsem toto neřešila.

    • Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 22. 4. 2021 10:11

      Julča (neregistrovaný) ---.customers.tmcz.cz

      Co opravny doklad k té faktuře by nebylo řešení? opravný doklad má svou číselnou řadu? Poprvé řeším vrácené zboží a nikde jsem se nedočetla správného postupu.

      Děkuji ještě jednou

    • 22. 4. 2021 12:32

      Alena (neregistrovaný) ---.pripojen.cz

      Dobropis je vlastně opravný daňový doklad. Pokud zákazník převzal zboží, vystavila bych DD a k tomu DD bych udělala opravný daňový doklad (stejny jako DD akorat se zápornymi znaménky). Opravné DD bych evidovala pod vlastni ciselnou řadou.

      V Přiznání DPH a KH bych to dala do prijmu a pokud je ODD s DUZP ve stejném měsíci dala bych si jej zaroven do odpoctu DPH.

      Ještě bych ale počkala zda neodpoví někdo zkušenější.

    • 22. 4. 2021 12:52

      Julca (neregistrovaný) ---.customers.tmcz.cz

      Moooc děkuju.

      1)A jaky bude DUZP opravneho dokladu? Datum doruceni toho zboží zpět nebo datum kdy mě o tom zákazník informoval?
      2)cistelnou radu si vytvořím třeba OF2101 a budu pokracovat po cely rok a v dalsim roce vytvorim novou číselnou řadu,?
      3) mam do ODD pdat nejakou poznamku proc k ODD doslo? Treby pravě poznamka: odstouoeninod kupni smlouvy (+ pricvaknout to odstoupeni obdrzene id zakaznika?

    • 22. 4. 2021 14:28

      Radka (neregistrovaný) ---.nat.epc.tmcz.cz

      Dobrý den, taky se připojuji. Jaké DUZP uvádět do ODD a jak s tim potom nalozit pri vyplňování DPH a KH?

      Taky vedu DE, platce DPH, zákazníci většinou spotřebitele neplatci DPH.

      Děkuji

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).