Zatím mám společnost založenou a vyřizoval jsem vše potřebné - datovou schránku jsem ještě vlastně nepoužil,jen provedl prvotní registraci - ale tam chce mít přístup právě aby mohl komunikovat s úřady...A k účtu v bankovnictví chce mít přístup,aby si mohl každý měsíc stáhnout výpis transakcí...Zadávat příkazy,nebo si hlídat platby apod. myslím že zvládnu :-) jde mi jen o to,jestli je to ve sféře účetnictví normální poskytnout tyto oprávnění. Jinak účetní je to fajn,je na doporučení,přístup a jednání taky fajn. A pokud by provedl nějakou platbu,dá se dohledat že platbu zadával on...ale jen ať není potom pozdě...Prostě jsou to třeba jen obavy začínajícího podnikatele a nedůvěra v lidi? I když neoprávněná třeba :-)
Doporučuji nechat pouze možnost nahlížení do BÚ a stahování výpisů, které účetní potřebuje pro účetnictví. Provádění plateb a zadáváním příkazů se dá ohlídat i ještě tak, že v bance ošetříte, že k uskutečnění plateb budou potřeba dva tzv. podpisy, první účetní a druhý schvalovací vy. S datovou schránkou by měla být opatrnost obdobná. Jako majitel je dobré být v obraze, jak s vámi státní správa a obchodní partneři komunikují a co požadují. Elektronické přeposlání zpráv, týkajících se přímo účetního nezabere mnoho času. Důvěra je hezká věc, ale čím jsem starší, tím ji více a více v dnešním světě ztrácím.
Objednejte si zdarma náš týdenní newsletter. Aktuální články a důležité informace tak budete mít vždy po ruce ve svém mailu.
2. 6. 2021 8:32
Dobrý den,
jako začínající podnikatel mám dotaz,zatím jsem nikde nenašel...Mám externího účetního a ten by chtěl mít přístup k firemnímu účtu,kde by jako oprávnění měl možnost provádět i platby a zadávat příkazy atd... Je normální poskytnou účetnímu tyto možnosti? A to samé s datovou schránkou,chtěl by do ní mít neomezený přístup...Děkuji za odpověď a radu do začátků.