"U nás v práci je normou, že zaměstnanec musí někdy i v den dovolené splnit nějaký úkol (přebírání zboží). Doposud se to řešilo jakoby měl dovolenou - na to že byl v práci se nepřihlíží." - U vás v práci si koledujete o pěkný malér!
Má-li zaměstnanec dovolenou, pro zaměstnavatele nepracuje. Zaměstnavatel může zaměstnance z dovolené odvolat. V tom případě však nemá dovolenou. Zaměstnavatel je povinen mu hradit tím vzniklé náklady.
Já si taky myslím, že je to problém, ale šéf si to nemyslí. Zaměstnanec prý nepříjde o celý den dovolené, pouze nastoupí dovolenou o cca 2-3 hodinky později :o)).
Takže mohu vůbec účtovat souběžně cestovní náhrady a zároveň dovolenou?
Objednejte si zdarma náš týdenní newsletter. Aktuální články a důležité informace tak budete mít vždy po ruce ve svém mailu.
14. 6. 2021 11:51
Dobrý den, prosím o radu, jak byste postupovali. U nás v práci je normou, že zaměstnanec musí někdy i v den dovolené splnit nějaký úkol (přebírání zboží). Doposud se to řešilo jakoby měl dovolenou - na to že byl v práci se nepřihlíží. Nyní ale jeden ze zaměstnanců vyžaduje proplacení cestovních výdajů, protože musel k výkonu použít svoje auto a šéf to odsouhlasil. Přemýšlím, že asi nemohu uvést že měl dovolenou, když si účtuje cestovní náhradu. Máte na to nějaký postup, prosím?