Běžný problém externích účetních.
Nezbývá než apelovat, že jde o jejich peníze, pokud nedodají faktury vydané hrozí pokuta, pokud nedodají doklady k výdajům nelze uplatnit odpočet DPH, ...
Vypovídací schopnost účetnictví v průběhu roku je dost malá, a pokud to klienta nezajímá jeho problém.
Svou vyšší pracnost zohlednit v ceně za účetnictví.
Spoustu malých podnikatelů pořád zajímá jen dostatek prostředků na účtech či pokladně, je to neustálý proces výchovy svých klientů.
Tož tak jsme si postěžovali :((
Děkuji za odpověď. Trošku mě potěšilo, že v tom nejsem sám. Ale je vidět, že to je nekonečný příběh. V jiné diskusi mi poradili odejít z externího účetnictví a zkusit si najít stálé místo na pozici hlavní účetní. To by mě asi trochu mrzelo opustit ty poctivé klienty které mám kvůli těm nepoctivým, ale asi by mi to ubralo spoustu starostí. Tak mám teď nad čím přemýšlet.
Jen přidám dlouholetou zkušenost (poskytujeme účetní služby od roku 1990). Šance, že se spolupráce s hodně problémovým klientem zlepší je celkem mizivá. Měli jsme takových klientů několik. Jeden jediný s léty nějak ,,dospěl" a z velkého nepořádníka se stal skutečně vzorný a pečlivý člověk, na kterého je spolehnutí.
Jednoho jsme si i přes problémy ponechali, ten se nepolepšil vůbec, ale víme, že doklady přinese den před termínem a máme už pro něj vyhrazený čas. :-) S ostatními jsme se se všemi v průběhu let rozloučili (někteří sami skončili s podnikáním).
Ano, i toto řešení mě napadlo - rozloučit se s problémovými klienty. Ale když jsem si rozřadil klienty na ty spolehlivé a na ty nespolehlivé, tak my vyšlo, že bych přišel cca o 52% klientů. Což už by se hodně projevilo na mém podnikání a pak už by asi bylo opravdu lepší skončit a nebo doufat, že budu schopen za ně v krátké době najít náhradu. (což je pro mě docela problém, protože nejsem moc dobrý přes obchod - už víc jak pár lidí říkalo, že se neumím prodat)
To nejste sám, já taky nejsem talent na obchod a na ceny už vůbec ne. Ale on je především problém, že jsou účetní přemnožený druh, takže nová klientela se nezajišťuje snadno. Navíc existuje dost účetních, kteří pracují na cizím a ti ještě kazí ceny, no škoda mluvit. A to už ani nezmiňuji, že v žádném oboru není takový cenový binec jako v našem.
já mám též nemalé zkušenosti, desítky výběrových řízení (cca 450), a kupodivu nejlepší kauf byl kluk hned po škole, během roku překonal znalostmi, výkoností a výsledky i ty "ostřílené účetní " s praxí mnohaletou a představte si i znalostí angličtiny. není to jen o praxi, ale i o inteligenci, analytickém myšlení, touze něco dokázat, vzdělávat se... takže vaše pohrdavé vyjádření jen svědčí o vaší hlouposti a povýšenosti. jak jsem již dříve napsala, byla jste celkem sympatická ženská, ale stala se z vás povýšená zapšklá stařena.
Nepodceňujte mlaďochy, 5 let praxe není zase tak málo, ale hlavně ho to baví!!! Kdo tuhle řeholi dělá s láskou, tak to MD/D + patřičné výkazy, dá levou zadní , k tomu ovšem navrch ještě firemní ERP systém na úrovni správce systému. On je účetní a Účetní - každý pod tímto pojmem může být ten, kdo sotva zvládá faktury a někdo třeba zvládá např. konsolidaci či US GAAB (to uplatní AJ).
Navíc daňový poradce také není k zahození i s kulatým razítkem.
Na volné noze pracuji až s odchodem do důchodu, již víc jak 10 let a tak si mohu dovolit ten přepych- výběr klientů a nemusím se tedy stresovat, že nezvládnu vše v termínech, v naší profesi pevně daných.
Z mé pracovní praxe bohužel ty stresy moc dobře znám, protože jako hlavní účetní, bude muset rovněž bojovat o prvotní doklady s kolegy z jiných oddělení. Každý vidí jen ten svůj bussines a své termíny a tak ty naše požadavky na odevzdání podkladů do určitého termínu, je prostě otravují a zdržují. Navíc ve velkých nadnárodních firmách bývá účetní (měsíční) uzávěrka již 5. pracovní den a někde i dříve.
máme to všichni stejně, práce přibývá, nikdo vám jí nezaplatí, psaní odvolání, jakési covidy ap. však víme o čem je řeč.
Když vyhodíte ty zlobivé, nové hodné už dnes sotva seženete. Nastoupila jiná generace.
Děláme to tak, když se nám něco nelíbí, píšeme Alči na MF - nemyslíme si, že by tato madam něco četla, k tomu tam má x poskoků. Každý mail je zaevidovaný pod č.j.
Pište jim taky, co se vám nelíbí, tím nemyslím o klientech, ty nepředěláme. Ale nesmyslné pokuty za "pozdní" podání KH. Stalo se nám, že jsme si KH vytiskli, ale už neodeslali, koho to zajímá...V jiných státech EU se DAP podává, k datu kdy firma vznikla, ne jak tady 31.3. nesmyslné datum, z kterého je zase stres, od 1.1. jsme v zápřahu.
Stres, noční práce, dovolená...co to je?
Já jsem na volné noze od roku 1992 a za ty roky jsem se naučila, že moje duševní a fyzické zdraví je více než hodně klientů a práce s těmi problémovými, a vlastně pro některé z nich pracuji už od začátku a jsme si vzájemně věrní. A někteří ani nechtějí slyšet o tom, že bych už ve svém věku chtěla končit a věnovat se vnoučatům a sama sobě. Asi jsem měla štěstí, ale moc lajdáckých klientů jsem neměla a pokud ano, rozloučila jsem se s nimi .Také jsem potkala řadu účetních na své cestě, jejich kvalita a přístup k práci byly různé, ale vůbec to nebylo odvislé od věku a dlouholetých zkušeností. Kdo má svoji práci rád dělá ji dobře ( nebo se o to aspoň snaží ).
Nekoncete! Kdyz vas ta prace bavi, tak vas jina stejne vic bavit bebude.. U nas pomohla smouva na účetnictví, kde je definovano do kdy se nosi doklady a proc a co nasleduje kdyz to neni vcas... Delam to 15let a kazdy mesic u každé firmy resime chybejici.. Ale napisu mail, hodim bez zauctovani, nebo na 365 nebo to necham na další mesic... A tim od toho odchazim.. Nekdy napisu i 2.email,ale to je vse... Komu se to nelibilo, odesel a jaem rada, nedrasa mi nervy... Ale pokud nekdo nedodá doklady do stanoveneho terminu (+-) vsechny tak upozorňuji, ze nemusim stihnouttermin a že jsou ve fronte ..
Objednejte si zdarma náš týdenní newsletter. Aktuální články a důležité informace tak budete mít vždy po ruce ve svém mailu.
21. 6. 2021 10:22
Dobrý den,
jsem účetní a daňový poradce, věnuji se účetnictvím a daním už přes 5 let. Už na škole mě to bavilo, rád si ve svém volnu čtu novinky ze světa daní. Ale poslední dobou mám chuť s tím praštit. Důvodem jsou nezodpovědní klienti. Nenosí doklady, nebo je nosí na poslední chvíli a já už nevím co s tím. Mám nastaveno, aby klientům už 3. v měsíci přišlo automaticky upozornění, že mají donést doklady, ale nikdy mi je nikdo nedonese dříve než 15tého. Snažil jsem se je pobízet slevami z fakturace, ale nepomohlo. Tak jsem se snažil vyhrožovat pokutami, ale to pomohlo jen lehce, oni teď nějaké doklady vždycky donesou, ale víc jak půlka stejně chybí. Moje práce se smrskla na obvolávání a psaní emailů ohledně dokladů. A všechno účtování musím v městnat do dnů před termíny. Jako 5 dní před DPH a týden před daní z příjmů. Jindy prostě z nich pořádně doklady nevyrazím. (ještě když něco potřebují, jako dotace, nebo úvěr u banky). Já vím, že to nemusím tak úplně řešit, prostě je můžu jednou upozornit a když nedonesou doklad, tak zaúčtovat na 365. Ale nějak mi to moje morálka nedovoluje, to pak to účetnictví nevypovídá vůbec o ničem a přijde mi, že je moje práce zbytečná. Přesto, že mám účetnictví tak rád, tak teď přemýšlím o změně kariéry. PS: Moji klienti jsou běžná česká sro, nebo živnostníci.