Myslím, že POHODA má pro tento počátek/převod šikovný návod. Najděte si postup v otázkách a odpovědích Stormware, případně se obraťte na zákaznickou podporu. Já sama jsem převzala jednu firmu od poloviny roku, takže jsem byla v podobné situaci. Zadala jsem tam místo "počátečních stavů" tzv. "výchozí stavy" všech rozvahových i výsledkových účtů. Výchozí stav = stav k datu převodu. Dále jsem "ručně" zapsala jednotlivě všechny neuhrazené pohledávky a závazky. A výchozí stav pokladny a banky.
Pro správné výkazy stačí zadat tzv. výchozí stavy všech účtů - jak píšu. A také píšu, ať se tazatel obrátí na zákaznickou podporu. Váš navrhovaný postup je dle mého názoru zbytečně pracný, ale samozřejmě je každého věc, pro co se rozhodne. Samozřejmě je potřeba doložit ty výchozí stavy sestavami z předchozího účetního programu, musí být prokazatelná návaznost.
Nevím, zda je ten dotaz na mě, ale budiž: návaznost prokážu předložením sestav z předchozího SW a roční závěrku udělám už v programu POHODA. Proč ručně, když tam mám všechny údaje? Znovu opakuji zadám tzv. výchozí stavy všech účtů - tedy např. k 31.8. a od 1.9. účtuji v novém už normálně. Proč bych nedosáhla návaznosti?
Dobrý den, nechci úplně zasahovat do diskuse, ale ze své zkušenosti vím, že malé firmy (byť mají v schopné a pracovité účetní) často nemají dostatek zkušeností oproti účetním, které pracují u auditovaných firem. Je mnoho věcí, které si zjednodušujeme, protože výstupem naší práce bývá většinou jen to daňové přiznání. Kdo pracuje s výkazy během roku, tvoří, plní či kontroluje krátkodobé či střednědobé plány, kdo třeba plánuje i investice nebo dlouhodobé zakázky, tak na tyto věci prostě kouká z cela jinak. Ono stačí, že s účetnictvím nepracuje jen účetní, ale naučili se to společníci, jejich asistentky a obchodníci. Ve spoustě firmách by se v průběhu roku určitě nepřecházelo, spíše by se vedlo účetnictví kontinuálně, aby se systém otestoval .... tady bych si dovolila říct, že jde o více práce.
Co to zkusit s podporou IT Pohoda - určitě mají svou tzv. strukturu věty. Ze starého SW vygenerovat v jakémkoliv formátu buď hlavní knihu, pakliže jsou zde jednotlivé účetní operace od počátku roku nebo účetní deník za jednotlivé měsíce. Pro IT Pohoda by neměl být problém toto přehodit do své struktury věty a načíst všechny účetní operace od počátku roku do vámi pořízeného SW Pohoda. Pak by už jen zbývalo pořídit počáteční stavy k 1.1. a celý rok budete mít na jednom SW. Problém budete mít trochu se saldem (pohledávky+závazky), ale snad máte inventůru těchto účtů k tomu 31.8. a tak by vám spárování nemělo udělat žádné velké potíže.
Objednejte si zdarma náš týdenní newsletter. Aktuální články a důležité informace tak budete mít vždy po ruce ve svém mailu.
15. 9. 2021 16:36
Dobrý den, máte někdo zkušenosti s přechodem na nový účetní program během účetního období. Přecházíme na Pohodu a z původního programu data nejde převést. Je toho poměrně dost a nechce se mi dosud zaúčtované doklady házet do nového programu. Je možné k 31.8. udělat uzávěrku a konečné stavy nahodit do Pohody? Nebo jak postupovat? Díky.