1. Už se roky nejedná o dohodu o hmotné odpovědnosti, ale o dohodu o odpovědnosti za svěřené hodnoty. Jejím předmětem mohou být pouze hodnoty určené k vyúčtování, přičemž zaměstnanec odpovídá za jejich úplnost.
2. V případě hotelu by se mohlo jednat například o hotovost nebo zboží.
3. Pracovní náplň není dohoda, má se za to, že je to dokument nahrazující opakující se pokyny nadřízeného k výkonu sjednaného druhu práce.
4. Zaměstnavatel je povinen ve stanovených případech provést inventuru (mj. při uzavření této dohody), ale pokud ji neprovede, nečiní to dohodu neplatnou a je na něm, aby stav hodnot prokázal jiným způsobem.
5.Dohoda o odpovědnosti za svěřené hodnoty není jen zvýšený závazek pro zaměstnance, ale i pro zaměstnavatele, protože je povinen vytvořit zaměstnanci takové pracovní podmínky, aby mohl svěřené hodnoty náležitým způsobem chránit (trezor, uzamykatelná skříň apod.).
6. Po dlouhá léta se mělo za to, že už v dohodě musí být svěřované hodnoty specifikovány, pak se od tohoto názoru ustoupilo a tato dohoda může být uzavřena do budoucna, bez uvedení hodnot, které budou někdy zaměstnanci svěřeny.
7. Na rozdíl od obecné povinnosti zaměstnance nahradit způsobenou škodu zaměstnavatel není povinen prokázat zaměstnanci zavinění.
Z toho, co jste napsal, nelze učinit jednoznačný závěr, dohoda může být i součástí pracovní smlouvy = chtělo by to vidět všechny dokumenty.
Objednejte si zdarma náš týdenní newsletter. Aktuální články a důležité informace tak budete mít vždy po ruce ve svém mailu.
4. 11. 2021 14:20
Nesu hmotnou odpovědnost za veškeré vybavení objektu např. hotelu, když mám v pracovní náplni "Odpovídá za svěřený majetek, vede jeho evidenci a inventarizaci" když jsem sice pracovní náplň podepsal ale žádný jiný doklad o převzetí majetku ani podepsání hmotné odpovědnosti jsem nepodepsal?
Děkuji za odpověď.