Dobrý den,
děkuji za důvěru, ale nejsem mzdová účetní.
Sice jste dotaz nazvala "Zneužívání OČR", nicméně zaměstnavatel není tím subjektem, který je oprávněn hodnotit, zda zaměstnanec OČR zneužil/zneužíval. Tímto orgánem je výlučně příslušná OSSZ, která - jak předpokládám - bude rozhodovat ve správním řízení, tzn. že zaměstnanec bude mít v tomto řízení práva, která mu svědčí podle správního řádu (včetně práva se do rozhodnutí odvolat). Jinými slovy - nemyslím si, že do pravomocného rozhodnutí OSSZ můžete cokoliv řešit.
Píšete, že se vám dostaly informace ... ale to je pro překvalifikaci důvodu nepřítomnosti v práci málo.
Pokud budete mít v ruce pravomocné rozhodnutí OSSZ o tom, že OČR nenáleželo, nemyslím si, že lze bez dalšího (tj. i bez rizika) nepřítomnost v práci kvalifikovat jako neomluvenou. A už vůbec bych nekrátila dovolenou.
Za mě - pokud OSSZ rozhodne, že OČR nenáležela, nepřítomnost zaměstnance v práci bych kvalifikovala jako nekvalifikovanou překážku v práci na straně zaměstnance (bez náhrady příjmu).
Z vašeho dotazu cítím krátkou cestu = zneužíval - neomluvená nepřítomnost - krácení dovolené.
Krácení dovolené je fakultativním postupem zaměstnavatele . V případě, že krácení provedete a zaměstnanec vaši kvalifikaci své nepřítomnosti zvrátí, budete mít další problém. Navíc se budete muset jednoznačně vypořádat s otázkou, dovolenou kterého roku budete krátit (letošní, protože nepřítomnost se udála letos, nebo dovolenou 2022, tedy z roku, kdy bylo pravomocně rozhodnuto). Upozorňuji na tuto souvislost z důvodu, že jsem zaznamenala různé názory.
Asi se vám moje odpověď nelíbí, ale já to vidím takto.
Objednejte si zdarma náš týdenní newsletter. Aktuální články a důležité informace tak budete mít vždy po ruce ve svém mailu.
Tuzemské cestovní náhrady nakonec od června vzrostly více, než se původně navrhovalo
Kamila si prošla drsným obdobím. Dnes staví komunitu, která pomáhá ženám růst
Byznys na dálkové ovládání: Ondřej postavil úspěšnou firmu na dronech