Dovolená nebo neplacené volno

  • 8. 1. 2022 16:43

    Dobrý den, jsem externí mzdová účetní a při zpracování mezd se mi běžně stává, že zaměstnanci nemají v docházce vyplněný celý měsíc. Chybí jim hodiny a není napsáno, z jakého důvodu. V létě jsem se jejich nadřízených dotazovala, co s nimi bylo a jestli mám napsat dovolenou. V listopadových mzdách chyběly administrativní pracovnici, která mi docházky posílá, 4 hodiny. Neměla vyplněno nic. Protože se blížil konec roku a bylo třeba dovolenou dočerpat, dala jsem jí půlden dovolené a s tím mzdu zpracovala. Včera mi psala, že ten půlden čerpat nechtěla, že se jí mám vždycky zeptat, zda budou zaměstnanci čerpat dovolenou, nebo budou žádat o neplacené volno a že je to velmi nefér... Myslm, že takové věci by se měly řešit v aktuálním měsíci, ne až následně při zpracování mezd. Také jsme se vždy řídili tím, že nejdříve se čerpá dovolená, až po vyčerpání se žádá o neplacené volno. Hledám to na webu již druhý den, ale nikde nemohu najít černé na bílém, jak to vlastně má být.
    Děkuji
    Janina

    • Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).