Špatně odvedené ZP

  • 24. 10. 2022 7:22

    Dobrý den, v září k nám nastoupil nový zaměstnanec, který špatně uvedl svou zdravotní pojišťovnu. Při výplatách se tedy ZP odvedlo na špatnou pojišťovnu a po několika dnech přišlo upozornění do datové schránky, že přihláška k pojišťovně neproběhla, protože RČ daného zaměstnance neměli v systému - tak jsem na to přišla. Odeslala jsem tedy přihlášku na správnou pojišťovnu. Jak se tento problém teď bude řešit? Budu muset odeslat nový opravný výkaz z výplat na pojišťovny a příští měsíc při odesílání výplat ponížit platbu na jednu pojišťovnu a na druhou zvýšit?

    Díky za odpovědi. :)

    • Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 24. 10. 2022 7:43

      Jasná

      Ano, pošlete na nesprávnou pojišťovnu opravný přehled a vyčíslíte pro pojišťovnu, kolik vám má poslat peněz. Okamžitě, nečekáte do výplat, pošlete na správnou pojišťovnu pojištění za daného zaměstnance a taky pošlete opravný přehled. A požádáte pojišťovnu o vyčíslení penále za pozdě uhrazené pojištění, tuto částku můžete požadovat po zaměstnanci.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).