Zánik odborové organizace, rada zaměstnanců

  • 31. 5. 2023 13:26

    Dobrý den.
    K 1.3.2023 zanikla v naší firmě (50 zaměstnanců) akciová společnost, odborová organizace. Musí ve firmě poté být založená nějaká "Rada zaměstnanců" nebo stačí ustanovení Kolektivní smlouvy předělat na směrnice? Případně je nějaké úskalí?
    Děkuji, hezký den. Alena

    • Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 31. 5. 2023 14:18

      without nickname

      S výhradou toho, že neznáme obsah KS: ujednání, která se týkají vzájemných práv a povinnosti zaměstnavatele OO, se stala obsoletními. Ujednání, která se týkají práv zaměstnanců, zůstanou v platnosti do dobu, než skončí účinnost KS.
      Máte-li na mysli radu zaměstnanců, jak je upravena ZP, tak ta je institutem, jehož prostřednictvím zaměstnavatel plní svoji povinnost určité otázky se zaměstnanci projednat + povinnost je o určitých otázkách informovat. Rada zaměstnanců spolurozhoduje se zaměstnavatelem jen ve dvou případech - schvaluje rozvrh čerpání dovolené a spolurozhoduje o hromadném čerpání dovolené.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).