Reklamace - právní dotaz

  • 31. 7. 2023 12:52

    Dobrý den,
    ještě jednou zkusím poprosit o radu.
    Účtuji e-shop a ráda bych si nastudovala i podmínky pro vrácení a reklamaci zboží, zejména, pokud se jedná o nákup na IČ. Byl by někdo tak hodný a dal mi sem §, které se této problematiky týkají?
    Aktuálně řeším, jestli má kupující na IČ právo na proplacení nákladu na dopravu v rámci reklamace? Dle mého ne, ale nejsem si jistá.
    Zkusím shrnout, zda si myslím, správně.
    1. pokud se jedná o spotřebitele, ten má nárok na vrácení zboží + proplacení nákladů na dopravu - tzn. byla mu vystavena faktura na zboží vč. dopravy, zboží vrátí, já mu vystavím opravný daňový doklad na zboží plus původní dopravu z faktury a mám ještě povinnost proplatit jeho dopravu na základě podacího lístku? A můžu si stanovit nějakou max. hranici v ceně naší dopravy, když třeba pošle zpět za 300 Kč?
    2. pokud spotřebitel reklamuje má taky nárok na proplacení jeho podacího lístku v jakékoliv výši?
    3. nákup na IČ vrátit nelze a u reklamace je nárok na proplacení dopravy?
    Předem mnohokrát děkuji za Vaše poznatky.

    • Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).