nesetkal jste se už někdo prosím s metodickým pokynem či vyjádřením soudu k "záruce na opravu věci" podnikatel - spotřebitel. Nejedná se o záruku, ale opravu zboží po záruce.
Podnikatel opraví tiskárnu ve 3 roce života, která má plánovanou životnost 4 roky. Po 7 měsících po této opravě se objeví závada tisku, ať už způsobená přetížením, nebo netisknutím, to nikdo "nezjistí". A spotřebitel se domáhá znovuopravy v rámci "2 leté záruky na opravu danou zákonem".... nedává to smysl, chápu že ochrana spotřebitele je důležitá, ale taky by to mělo mít nějakou logiku...
Pokud vím, záruční doba se prodlužuje o dobu od nahlášení reklamace do jejího vyřízení, nic jiného jsem nenašel.
A záruční doba mezi podnikateli je smluvní, ty dva roky platí pro dodání zboží soukromníkovi.
19. 9. 2023 11:10
Dobrý den,
nesetkal jste se už někdo prosím s metodickým pokynem či vyjádřením soudu k "záruce na opravu věci" podnikatel - spotřebitel. Nejedná se o záruku, ale opravu zboží po záruce.
Podnikatel opraví tiskárnu ve 3 roce života, která má plánovanou životnost 4 roky. Po 7 měsících po této opravě se objeví závada tisku, ať už způsobená přetížením, nebo netisknutím, to nikdo "nezjistí". A spotřebitel se domáhá znovuopravy v rámci "2 leté záruky na opravu danou zákonem".... nedává to smysl, chápu že ochrana spotřebitele je důležitá, ale taky by to mělo mít nějakou logiku...
Budu ráda za jakýkoliv odkaz.
Děkuji.