Neplátce by daňový doklad určitě nevystavoval, no fakturu by mohl.
Nicméně - nejsem v tom zběhlá, tak se omlouvám, pokud to pletu - ale nájem je primárně bez DPH, ne? Jen by pak firma musela řešit koeficient, takže je lepší, aby plátce plátci nájem vyfakturoval s daní, ale nutné to podle mě není. Pak by ale nebyl nárok na odpočet samozřejmě.
pokud to není plátce dph, tak daňový doklad vystavovat nemusí. v posledních dvou nájmech jsem se s tím takto setkal. podmínky platby jsou uvedeny ve smlouvě, takže faktury není třeba vystavovat.
protože nájemce není plátce dph, tak jeho doklady by neměly uvedenou dph. do nákladů si to dát můžete na základě smlouvy.
ostatně třeba pojišťovny taky nevystavují faktury a platíte jim a dáváte si jejich služby do nákladů ;)
je to sice méně obvyklé, ale legální.
Objednejte si zdarma náš týdenní newsletter. Aktuální články a důležité informace tak budete mít vždy po ruce ve svém mailu.
24. 10. 2024 11:49
Jako firma s.r.o. chystáme stěhování do nových prostor. V nájemní smlouvě je uvedeno:
Nájemné bude hrazeno měsíčně v částce ………….,- Kč (slovy: ………………………..) na účet pronajímatele a to toliko na základě této smlouvy, bez nutnosti vystavování daňového dokladu-faktury.
Jak si dám nájemné do nákladů a uplatním DPH, když nebudu mít doklad - je to takto možné? Díky za odpověď. M.