V daňové evidenci jsou podstatné a evidujete právě příjmy a výdaje (banka, pokladna). Takže bez dokladu máte problém, nemůžete to použít, nemáte co evidovat.
Zkusil bych kontaktovat dodavatele o vystavení kopie dokladu (zřejmě to byla hotovost).
Roz hodně si dostudujte zásady a principy daňové evidence, zřejmě v tom tápete.
Takže když nemám doklad od platby přijaté faktury za materiál, tak ji nemohu dát do daňové evidence jo?
Ano, v daňové evidenci evidujete právě pohyb peněz.
Pokud je to významná částka, požádejte dodavatele o vystavení nového dokladu.
Dobře a zeptám se když by mi dodavatel vytiskl papír za ten daný rok že mám vše uhrazeno tak to stačí ne?
Když vám potvrdí, že od vás obdržel každou jednotlivou platbu, tak by to mělo stačit. Formulace "vše uhrazeno" by asi nestačila.
Asi by bylo jednodušší, si vyžádat potvrzení jen pro ty případy kde vám chybí doklad.
Objednejte si zdarma náš týdenní newsletter. Aktuální články a důležité informace tak budete mít vždy po ruce ve svém mailu.
28. 10. 2024 5:49
Dobrý den,
Chtěl bych se zeptat. Vedu daňovou evidenci jako fyzická osoba. Mám přijaté faktury a ke každé faktuře ukládám doklad od platby.
Ale bohužel u 3 faktur se mi ztratil doklad o platbě. Je to velký problém když by přišel finanční úřad na kontrolu? Nebo jsem povinný doklady od platby uchovávat u faktur?