Re: započtení pohledávky
Nejsem právník, ale myslím si, že se u Vás nesetkaly pohledávky způsobilé k započtení, protože jsou každá jiného druhu. Aby mohla druhá strana provést započtení bez Vašeho souhlasu, musela by být jejich pohledávka z titulu náhrady škody vymahatelná u soudu. Přečtěte si také § 358 a následující obchodního zákoníku.
Re: započtení pohledávky
http://www.infoportal.cz/?sekce=2&uroven=3&obsah=0&cid=135917
tady máte adresu, na které je podrobný článek o Dohodě o narovnání, což je řešení započtení pohledávek. Jednostranně nelze nic započíst, musí se na tom strany dohodnout.
Pokud by Vám to nešlo otevřít, dejte mejl a já Vám to pošlu.
pája
Objednejte si zdarma náš týdenní newsletter. Aktuální články a důležité informace tak budete mít vždy po ruce ve svém mailu.
EET se vrací od roku 2027, schválili poslanci. Dotkne se až 600 tisíc podnikatelů
Podnikatelům se nelíbí navrhovaný růst minimální mzdy, chtějí změnu valorizace
Kadeřník v mobilu. Nová česká aplikace pomáhá salonům s byznysem i organizací času
Zlatnictví začala studovat ve čtyřiceti. Diamanty jsou pro mě bez duše, říká Milena
Pokud Ústavní soud opět vyloučí platby kartou, EET 2.0 se sesype jak domeček z karet
Předčasný důchod automaticky neznamená, že člověk nechce pracovat
27. 1. 2006 18:57
Dobrý večer,
ráda bych se zeptala, jak je to s možností započtení pohledávky. Dle § 580 Obč. zákoníku "...vzájemné pohledávky zaniknou započtením, jestliže některý z účastníků učiní vůči druhému projev směřující k započtení. Zánik nastane okamžikem, kdy se setkaly pohledávky způsobilé k započtení."
Zajímá mě, co se považuje za projev směřující k započtení a jestli jej lze učinit jednostranně, bez souhlasu (písemného) jedné ze stran? Jde o to, že mi jednou firmou nebyla uhrazena faktura s tím, že jejím neuhrazením si kompenzují škodu, kterou jsem jim byla mnou údajně způsobena.