Hlavní navigace

Směnný provoz - dovolená a svátek?

  • (neregistrovaný)

    2. 2. 2006 12:06

    Přítel pracuje jako číšník ve směnách jeden týden 2 dny a druhý týden 5 dnů (prac.doba od 9-23 hod.), zajímal by mne nárok na dovolenou v takovém provozu, neboť se domnívám, že jejich zaměstavatel jim dovolenou nevypočítává správně.
    Dále nemá zaplacené svátky. Jak je to správně? - když svátek připadne na jeho pracovní směnu, měl by podle mne dostat zaplacenou směnu + náhradu mzdy za odpracovaný svátek (nebo poskytnuté náhradní volno). On má ale zaplacenou pouze odpracovanou směnu tak jako kterýkoliv jiný pracovní den. Pokud čerpá dovolenou v době svojí směny a na jeden z těchto dnů připadne svátek, co s tím? (Např. má mít směnu středa čtvrtek, při čemž na čtvrtek připadá svátek, a on má oficiálně dovolenou).
    Doufám, že mé dotazy nejsou příliš zmatené. Předem děkuji za Vaše odpovědi.

    • Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 2. 2. 2006 12:16

      Jiřka (neregistrovaný)

      Re: směnný provoz - dovolená a svátek?
      Jak se nárok na dovolenou přepočítává, odpovídám o pár příspěvků níže - dovolená v nepřetržitém provoze.
      Pokud mu směna připadne na svátek, odpracuje ji a k tomu mu navíc náleží buď volno s náhradou mzdy v jiný jeho pracovní den nebo 100% příplatek (volno má přednost). Pokud čerpá dovolenou v den, kdy je svátek, má tento den zaplacený jako dovolenou (tedy průměrem), ale neodečítá se mu z nároku dovolený. např. měl mít směnu ve st a ve čt, ve čt je svátek, on si bere dovolenou, placené bude mít 2 dny, ale jakoby si vyčerpal z dovolené jen 1 den.

    • 2. 2. 2006 13:07

      Lucie (neregistrovaný)

      Re: Pro Jiřku, děkuji
      Děkuji Vám za informaci!