Hlavní navigace

Student OSVČ a daně

• (neregistrovaný) 85.119.90.---

24. 11. 2013 21:46

Dobrý den, už delší dobu jsem plánoval založit si OSVČ jako vedlejší činnost. Potřeboval bych však poradit s pár věcmi, které mi nejsou jasné nebo opravit, pokud jsem něco pochopil špatně. V současné době studuji a zároveň pracuji na DPP a mám zde uplatněnou slevu na dani studenta, takže dostávám plnou částku bez stržení daně.

• Pokud si založím OSVČ a ohlásím na pojišťovně, že jsem student, nebudu platit zálohy na zdravotní pojištění první rok podnikání a platit budu pouze v dalších letech podle zisku. Jaký musí být zisk, abych musel další roky platit zálohy a jak přesně se vypočítávají?

• Sociální pojištění platit nebudu pokud uvědomím OSSZ o tom, že jsem student a další roky pouze pokud můj zisk v předešlý rok překročil 60.000. Kolik bych platil, pokud by můj zisk byl vyšší?

•    
    • Zálohy na daně z příjmu nevím jestli musím platit nebo ne a nevím v jaké výši.

•    
    • Nemohu uplatnit slevu na dani jako student, jelikož ji již mám uplatněnou ve svém zaměstnání na DPP. Mohu ji uplatnit, pokud ji zruším u DPP? Jakou nejvyšší slevu mohu dostat?

Prosím, zda byste potvrdili nebo vyvrátili to, jak si vše vykládám po prostudování mnoha článků a knih a odpovězení na pár nejasností.
    A dále prosím o to, zda byste mi neřekli, jak by se má situace se všemi těmito daněmi, poplatky a slevami změnila, pokud bych přešel z DPP na plnohodnotnou smlouvu, ze které bych platil sociální a zdravotní pojištění nebo v případě, že bych pracovní poměr na DPP ukončil.

Děkuji moc.

• Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 24. 11. 2013 22:08

Rop

1. 0 Kč a vyšší - 1/12 z pojistného za předchozí rok
      2. 757 Kč
      3. Zálohy se neplatí pokud předchozí daňová povinnost nepřesáhla 30 000 Kč (čili skoro 400 000 Kč zisku)