Hlavní navigace

Roční zúčtování daně - student

• (neregistrovaný) 195.178.92.---

12. 12. 2013 12:37

Dobrý den,

mám dotaz ohledně ročního zúčtování daně. Jsem student VŠ a mám 2 brigády.
    První na DPČ, kde mám podepsaný růžový papír a přibližně 12 tisíc čistého.
    Druhou na DPP, kde nemám podepsaný růžový papír a přibližně 3 tisíce čistého.
    Čili daň platím u obou.

Na druhé brigádě mi paní ze mzdové řekla, že u těch prvních mám zažádat o roční zůčtování daně a zajít na finanční úřad a z obou brigád mi daňe vrátí. Je to pravda? Případně jaký je postup a co dělat? Děkuji

• Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 12. 12. 2013 14:03

Rop

Tak z té druhé vám žádné daně nevrátí. Protože tam je daň srážková a ta je nenávratně v Izraeli (u Fischera) / na Agrofertu (u Babiše).

Jinak první zaměstnavatel vám může provést vyúčtování daně, nebo si sám můžete podat daňové přiznání.

• 12. 12. 2013 19:00

ivzez

Není to pravda. Srážková daň se nevrací.

Zruště podpis u prvního zaměstnavatele a podepište je zpětně (to je legální!!) u druhého (u zaměstnavatele s příjmem 3.000 Kč).
      Pak půjde u obou zaměstnavatelů o daň zálohovou a ani jeden zaměstnavatel nebude smět provést roční zúčtování daně.

Budete mít povinnost podat daňové přiznání, v němž si můžete uplatnit celou slevu na poplatníka i na studenta.
      Slevu na poplatníka lze uplatnit za celý rok i v případě, že člověk nepracoval po celý rok.
      Slevu za studenta lze uplatnit pouze za měsíce, v nichž jste souběžně pracoval a byl studentem.

Od obou zaměstnavatelů si po skončení roku vyžádáte potvrzení o příjmech a o odvedených zálohách daně.
      Obě potvrzení plus potvrzení o studiu budete muset přiložit k daňovému přiznání.

Z daňového přiznání nemusíte mít žádné obavy. Interaktivní formulář Vás "sám provede" vyplněním.
      Nebo si můžete zajít na FÚ k úřednici, ke které spadáte. Vezmete-li s sebou potřebná potvrzení, může Vám úřednice s vyplněním pomoci.