Re: Přechod z DE na PÚ-zdrav.+sociální O
A jak jste účtovala tu úhradu? MD336 D221?
Problém vidím v tom, že takhle to pojištění nedostanete ani do výdajů v r.2005 (nebylo placeno v DE) ani do nákladů v r.2006 (nemáte předpis do nákladů).
Do r.2005 to samozřejmě nacpat nemůžete, takže bych to zohlednila v daních za 2006. Možností je více, názorů taky :-) Zcela nejjednodušší by bylo neúčtovat to poj. do počátečních stavů a tu úhradu za prosinec zaúčtovat rovnou náklady proti bance. Jinou možností je účtovat tak, jak píšete, ale mimoúčetně v daňovém přiznání za 2006 zohlednit "náklady z přechodu", v nichž by bylo mj. i to pojistné.
Jestli chcete, můžete se podívat na www.volny.cz/prechod
Vytvořila jsem amatérské stránky, kde se snažím soustředit informace právě k přechodu DE->PU.
koukala jsem na ty vaše stránky. Hezké. Já s tím z hlediska účetnictví ani daně z příjmu nemám problém. Ale z hlediska platby odvodů na SP a ZP je to pro mě záhada. Problém je, že úpravy podle par. 5 a 23 údajně sociálku nezajímají - je v DP údajně (to mi řekli) zajímá řádek před těmito úpravami a tak jsem z toho blázen.
Přechod DE-Účto je jednoduchý, protože při vedení účetnictví se při výpočtu pojistného vychází ze základu daně a tak se tam všechny operace spojené se změnou metody projeví! Ovšem přechod opačný, to je záhada, protože najednou sociálku žádné úpravy nezajímají - jenom prříjmy a výdaje a to je vše........
Já si myslím, že jste postupovala správně. Všechny takové platby by jste měla zohlednit k 31.12.2005 jako závazky případně i pohledávky vykázané v daňové evidenci. O výši závazků potom musíte upravit první daňové přiznání v podvojném účetnictví tedy zaa rok 2006 - snížit ZD a o případné pohledávky zase zvýšit ZD.
Objednejte si zdarma náš týdenní newsletter. Aktuální články a důležité informace tak budete mít vždy po ruce ve svém mailu.
Maximální ceny pohonných hmot ve čtvrtek klesnou, určilo ministerstvo