Re: technické zhodnocení
Oprava není posuzována jako tech.zhodnocení jen proto, že překročila 40 000 Kč! Dokončené technické zhodnocení, které musí být v případě, že jeho hodnota v přesáhne v kal.roce 40 000 Kč, odepisováno jako součást hodnoty majetku, musí splňovat definici "tech.zhodnocení". Tzn.musí se jednat o takový zásah do majetku (auta), který mění jeho dosavadní vlastnosti, vylepšuje ho oproti stavu, v němž se před opravou/poruchou nacházel, či prostě jeho původní vlastnosti změnil. Vyvážení pneumatik je pouze udržováním auta v provozuschopném stavu, totéž bude platit např. o přelakování auta protože rezlo, výměně oleje, výměně dílů, které přestaly sloužit za nové, a pod. Pokud však např. zabudujete do auta autorádio a reproduktory, předěláte ho z benzínu na plyn, a pod., tzn. změníte jeho parametry či dosavadní vlastnosti, musíte takový zásah považovat za tech.zhodnocení a pokud v jednom roce přesáhne 40 000 Kč v součtu, budete jej muset odepisovat.
Objednejte si zdarma náš týdenní newsletter. Aktuální články a důležité informace tak budete mít vždy po ruce ve svém mailu.
19. 2. 2006 19:30
Chtěla bych se ještě zeptat, zda když jsme v r. 2005 dělali dost oprav na starší Avii, jestli to není třeba technické zhodnocení, jak se to posuzuje. Opravy byly asi ve výši: 5431, 2361,1987,13914,1229, pak nákup pneumatik 6464, 6464,5440 , pak nějaký servisní práce jako vyvážení atd. asi celkem v hodnotě 3000 Kč. Poradí mi někdo. Děkuji. Blanka