OSVČ ukončení roku 2005

  • (neregistrovaný)

    21. 2. 2006 21:57

    Dobrý den,byla jsem požádána vést svému kamarádovi,neplátci DPH daňovou evidenci.Začal podnikat v listopadu.Pouštím se do toho nezkušeně a ráda bych se zeptala,zda dělám vše správně...zaeviduju veškeré faktury,které vydal a přijal,zaznamenám všechny platby které v rámci podnikání provedl (dle výpisu z BÚ a účtenek)...Dále zaznamenám veškerý majetek, který používá při podnikání. Tento majetek slouží jako zřizovací výdaje (jde např. o notebook)? Dle toho všeho zpracuju daňové přiznání k dani z příjmů. Je to vše? Nebo je třeba ještě něco jiného? Např.nějaká oznamovací povinnost k jiným orgánům? A co platby pojištění, které si jako OSVČ platí, ty do již zmíněných závazků jistě taky patří. Moc děkuji za rady a odpovědi... budu ráda i za odkaz na nějakou literaturu. Peťa T.

    • Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 22. 2. 2006 11:49

      Peťa T. (neregistrovaný)

      Re: OSVČ ukončení roku 2005
      Ano, ty stránky jsem si pročetla a z nich vyšla při psaní mého dotazu. Ráda bych jen, kdyby mi někdo potvrdil ANO, je to tak, je to vše... Peťa T.

    • 22. 2. 2006 11:53

      Ilona (neregistrovaný)

      Re: OSVČ ukončení roku 2005
      ****
      platby pojistneho patri do vydaju..... krome DPFP davate jeste prehledy na socialku a zdravotku (do 8 dnu od podani priznani). Jinak me nic nenapada....

    • 22. 2. 2006 13:09

      Jarka (neregistrovaný)

      Re: OSVČ ukončení roku 2005
      Pozor na ten noteboook - je-li jeho cena vyšší než 40000,- jde o dlouhodový hmotný majetek. Cena se není výdajem ale do DP se promítnou až odpisy. Když je levnější než 40000,- tak celou částku dáte do výdajů.
      Má-li váš kamarád životní pojištění nebo penzijní připojištění apod, nezapomeňte je dát do DP.
      V případě, že výdaje uplatňujete % z příjmu, stačí jen spočítat výši příjmu. Nemusíte vést daňovou evidenci.

    • 22. 2. 2006 14:37

      Peťa T. (neregistrovaný)

      Re: OSVČ ukončení roku 2005
      Dobrý den,..neplátci DPH daňovou evidenci...zaeviduju veškeré
      faktury,zaznamenám všechny platby (dle výpisu z BÚ a účtenek)...Dále majetek, který používá při podnikání.

      Tento majetek slouží jako zřizovací výdaje (jde např. o notebook)?

      Dle toho všeho zpracuju daňové přiznání k dani z příjmů. Je to vše? Nebo je třeba ještě něco jiného? Moc děkuji za rady a odpovědi... literaturu. Peťa T.
      >>>>>htpp://poradna.koj.cz
      >>>>
      >>>>Ano, ty stránky jsem si pročetla a z nich vyšla při
      >>>>psaní mého dotazu. Ráda bych jen, kdyby mi někdo
      >>>>potvrdil ANO, je to tak, je to vše... Peťa T.
      >>>****
      >>>platby pojistneho patri do vydaju..... krome DPFP
      >>>davate jeste prehledy na socialku a zdravotku (do 8
      >>>dnu od
      >>>podani priznani). Jinak me nic nenapada....
      >>
      >>Mockrát děkuji.
      >
      >Pozor na ten noteboook - je-li jeho cena vyšší než
      >40000,- jde o dlouhodový hmotný majetek. Cena se není
      >výdajem ale do DP se promítnou až odpisy. Když je
      >levnější než 40000,- tak celou částku dáte do výdajů.
      >Má-li váš kamarád životní pojištění nebo penzijní
      >připojištění apod, nezapomeňte je dát do DP.
      >V případě, že výdaje uplatňujete % z příjmu, stačí jen
      >spočítat výši příjmu. Nemusíte vést daňovou evidenci.

      Od ledna založil ještě s dálšími lidmi s.r.o.,takže výdaje % neuplatňuje. Mám si pro ten případ pořídit nějaký peněžní deník? Na škole jsme s tím kdysi pracovali, teď to asi povinné není, ale stejně to v nějaké tabulce pro kontrolu evidovat musím.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).