Hlavní navigace

Začátky podnikání

• (neregistrovaný) 89.176.51.---

8. 2. 2014 15:13

Dobrý den,
    Píšu Vám ohledně toho, že bych potřebovala poradit se založením s.r.o.
    Už dva roky se pohrávám s myšlenkou, že bych založila firmu, která v ČR ještě není.
    Co se týče mně: Jsem Slovenka, žijící posledních 12 let v Praze a mám tu přechodné bydliště.
    Za dva roky si můžu požádat trvalý pobyt.
    Je mi 21 let, a jsem studentka prvého ročníku vysoké školy.
    Chci založit firmu, a přitom studovat.  Ale jelikož studuji uměleckou školu, tak ohledně podnikání a ekonomiky mám velmi základní zkušenosti, které bych potřebovala rozšířit.
    Ale jelikož chci založit (dá se říct) uměleckou agenturu – tak si myslím, že s.r.o. je nutné. Na živnost by to asi nešlo, kdybych chtěla za nějakou dobu rozšířit svůj tým lidí.
    Ještě do nedávna jsem řešila základní kapitál 200 tisíc, plus výdaje při založení s.r.o., ale dnes jsem natrefila na nový zákon – že od tohoto roku kapitál začíná od 1kč.
    Když jsem to vše pročítala, dočetla jsem se, že sice začíná na 1kč, ale podnikatel se musí zavázat majetkem. Jelikož jako student nemám svůj majetek a bydlím v pronajatém bytě, takže se chci  s Vámi poradit, jestli to nejde nějak obejít. Rodinu z toho chci určitě vypustit.
    Dále by mě zajímalo – jak výhodné je si pořídit Ready-Made firmu – a kde je zakopaný pes, když si zaplatím firmu, bez platební historie s kapitálem 200 tisíc, pouze za 20tisic. Jestli je to nějaký způsob půjčky, nebo proč je to pro zprostředkovatele Ready-Made firem tak výhodné. Nevidím do toho.

A ještě bych potřebovala zasvětit do přesných částek - sociálního a zdravotného pojištění každý měsíc, v momentě, že jsem student, co zakládá firmu, a počítám s tím, že první rok stejně žádný velký finanční obrat mít nebudu.