Odpočet daně na vdané dítě

• (neregistrovaný)

20. 4. 2014 14:29

Dobrý den, mám takový problém.  Studuji prezenčně doktorát, jsme vdaná, ale trvalé bydliště mám u rodičů. Manžel je také studentem s trvalým bydlištěm u svých rodičů, takže odpočet na dítě-studenta by si chtěl udělat táta. Dodali jsme potvrzení o studiu obou, oddací list, čestné prohlášení o tom, že obývám společnou domácnost s rodiči (trvalé bydliště), přesto to tátovi stále nechtějí uznat a vymýšlí si stále další věci, které by jsme měli dodat. Manželovi rodiče dodali jen potvrzení o studiu a to jim stačilo, tady stále něco potřebují. Dotaz zní: Na co vše mají nárok, aby jsme jim dodali, aby si mě táta mohl stále odčítat z daní? ??? Děkuji za Vaše odpovědi a zkušenosti

• Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 22. 4. 2014 15:59

Eliška (neregistrovaný)

Přes víkendy ano, v týdnu ne (studuji v Brně a rodiče bydlí na severu Čech), to je ale prý nezajímá, že přes týden tam nejsem, trvalé bydliště u nich stále mám a to jim prý stačí, když jsem na to napsala prohlášení. Teď zase chtějí prohlášení od manžela, že nemá žádný příjem. Proto se ptám na co ještě mají nárok požadovat??? Podle mě by jim měl stačit oddací list a potvrzení o studiu od obou!!! V zákoně jsem se nedočetla, co vše mohou požadovat.

• 22. 4. 2014 18:11

Rop

Cituji ze zákona:
      (8) Uzavře-li dítě uvedené v odstavci 6 písm. b) manželství a žije-li ve společně hospodařící domácnosti s manželem (manželkou), může uplatnit manžel (manželka) slevu na dani při splnění podmínek uvedených v § 35ba. Nemá-li manžel (manželka) dostatečné příjmy, z nichž by mohl (mohla) uplatnit slevu na dani při splnění podmínek uvedených v § 35ba, může daňové zvýhodnění uplatnit rodič dítěte nebo poplatník, u něhož jde ve vztahu k dítěti o péči nahrazující péči rodičů, pokud dítě s ním žije ve společně hospodařící domácnosti.