Hlavní navigace

Vrácení zboží koupené na IČO

  • (neregistrovaný) 188.95.60.---

    10. 9. 2014 8:32

    Dobrý den, chtěla bych se zeptat, jak je to s vrácením zboží, které bylo pořízeno na IČO?
    Zboží jsem kupovala pro další prodej. S prodávajícím mám sjednanou slevu, zboží mi bylo odesláno ale s jinou částkou, než bylo dohodnuto, informaci, že bude jiná cena jsem od prodejce nedostala až při informaci v mailu od dopravce o doručení zásilky. Ihned jsem kontaktovala prodejce, že cena není dle naší dohody a zásilku nepřevezmu. Na což prodejce mě informoval, že zboží zpět nechce a nemám právo jej vrátit dle obchodního zákoníku, koupené věci na IČO? ??? ?
    Jak mohu prosím postupovat v tomhle případě, jak se mohu bránit, má na to prodejce právo?
    Mnohokrát děkuji za radu.

  • Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.

    • 15. 11. 2014 14:03

      vn158 (neregistrovaný) 89.29.93.---

      Myslím, že se tu motají dva problémy. Nemáte právo odstoupit od smlouvy, ale máte právo na to aby Vám bylo dodáno zboží za sjednanou cenu.

      Nepřevzetí je poněkud problematické (zejména pokud rozdíl v ceně byl malý). Ale při převzetí zákazníkem by stejně vznikl dodavateli závazek vrátit rozdíl v ceně. Pokud byl rozdíl velký, je zcela evidentní, že došlo k chybě a zákazník by měl vyzvat dodavatele aby zboží dodal za správnou cenu, aby mohl splnit své povinnosti podle §2079 NOZ a dále. Ale nejsem odborník na NOZ, takže doporučuji prostudovat NOZ, §2079 a dále, zejména třeba §2091.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).