Re: Úmrtí majitele společnosti
To rozdělení nákladů na mzdy (a asi i dalších nákladů) musíte provést kvůli mimořádné uzávěrce, že? Vyřešila bych to interním dokladem - převod celkových částek na mzdy, z toho polovina - převést jedním číslem. Podobně i u dalších nákladů, kde to připadá v úvahu, např. nájem atd.
Re: Úmrtí majitele společnosti
měla jsem stejný případ - FO - podnikat začal syn,který by naštěstí současně i zaměstnancem FO...tak to vám nezávidím...ten můj zemřel v 3/2003....další dva roky jsme blbli...takže k datu úmrtí jsem si udělala rozvahu majetku a dluhů....to bude potřebovat notář....po dni úmrtí - soud určil manželku správcem části dědictví? nebo jak jste vyřídili to,že může podnikat?
Re: Úmrtí majitele společnosti
tak to vás lituji ...stejný případ - manželka byla spolupracující, syn zaměstnanec...nakonec se dědici domluvili,že syn bude nejlepším správcem části dědictví....teď po 3 letech si ani nezatelefonují ...fin.úřad bude chtí do půl roku udělat mimořádné daňové přiznání daní z příjmu..., roční hlášenky silniční daně jsem nejprve udělala za celé období(tak jak chtěl fú) pak jsem musela rozdělit na období do úmrtí,po úmrtí...hlášení odvodů daní ze závislé činnosti do - i po úmrtí....vlastně jsem vedla dvojí účetnictví (naštěstí jen daňovou evidenci)....zaměstnanci ukončovali pr.poměry,jelikož syn si nakonec zřídil vlastní firmu a tak jsem je v průběhu dalšího 3/4 roku propouštěla...pokud budete potřebovat poradím,pokud budu vědět...největší problém je s dluhy z období správcovství - syn musel zaměstnávat a propouštět s odstupným, ale tyto náklady nezajímají ani notáře,ani soud při dědickém řízení...oni se zabývají vším,co je k datu úmrtí...kdo má platit a kde vzít peníze na mzdy a odstupné po úmrtí to je asi ve hvězdách...z
Objednejte si zdarma náš týdenní newsletter. Aktuální články a důležité informace tak budete mít vždy po ruce ve svém mailu.
10. 4. 2006 13:13
Dobrý den, v polovině března zemřel majitel firmy. Dle sdělení FÚ musíme provést rozúčtování mezd na dvě části. Mzdový program automatický rozpočet neumožňuje, jaký tedy použít doklad a které položky převést?
A další dotaz: nový "majitel" je plátce daně ze závislé činnosti až od 1.4. - je nutné a v jaké lhůtě podat vyúčtování daní na FÚ?