Re: DE- zpracování daň.dokladů
***
dělám DE v programu Pohoda - výdajové ani příjmové pokladní doklady nevystavuji - jsou v PC... pokud bude třeba tak je dotisknu, ale na kurzu tvrdili, že je to zbytečné...
Re: DE- zpracování daň.dokladů
***
asi moc nepomůžu - nevím to 100% - ale ten učitel na kurzu mi ukazoval jak pokladnu zapisuje - jen desky tam má paragony a doklady po měsících a k tomu z PC vyjeté "zaúčtování dokladů" neměl tam žádné PPD ani VPD - prý to má v PC a pokud to FÚ bude chtít vidět tak koukne do PC . ... Dělá účetnictví několika firmám a prý při kontrolách neměl problém...
Re: DE- zpracování daň.dokladů
Za výdajový doklad se zcela běžně považují právě ony paragony, na nichž jsou uvedeny všechny údaje. Žádný FÚ nepožaduje, opisovat tyto údaje na t.zv košilky (papír s názvem výdajový doklad)Také žádný § to nenařizuje, je to úplně zbytečné. Snad jedině, když shrnete větší počet paragonů na jeden výdajový doklad a zaůčtujete to pak jednou položkou
Re: DE- zpracování daň.dokladů
*********
Aááá, tak to jsem chtěla slyšet :-)
Vím právě, že všechny potřebné údaje jsou na daň.dokladu. Připadá mi zbytečné, vše opisovat ještě na výdajový doklad. ( ikdyž to můžu tisknou hotové z účta)
Mám jen špatný pocit, že u plátců DPH to může Fú vyžadovat. Hlavně ty podpisy pokladníka.
Re: DE- zpracování daň.dokladů
Pokud se mohu přidat, tak já také tisknu ke každému dokladu i VPD. Jednak mám jistotu, že jsem tento doklad zaúčtovala a jednak mi to připadá přesnější a "čistší". Po čase totiž již nemusím mít program, ve kterém mám uloženy VPD k dispozici - např. nová verze, nový program nebo již nebudu tohoto klienta účtovat apod. Každý rok po účetní závěrce předávám celé účto klientovi a má jej ucelené, i když po několika letech přijde kontrola z FÚ.Mně se tedy osvědčil tento způsob, i když někdo může mít jiný názor.
Re: DE- zpracování daň.dokladů
Také tisknu, ale souhrnně za víc dokladů, většinou za měsíc. Pokud je dokladů za měsíc hodně, rozdělím si je do relativně stejnorodých kupiček a ty pak eviduju a tisknu zvlášť. Paragony samozřejmě přiložím k té sestavě. Připadá mi to jako celkem dobrý kompromis mezi NEtisknutím vůbec (riziko poškození SW, změna verze, ostatně i klient chce vidět jakési hmotné výsledky zaplacené práce :-)) a mezi tisknutím dokladů ke každému paragonu zvlášť (moc práce, moc papíru, příliš velký objem na skladování). Takto lze snadno dohledat i po letech jak v PC, tak i v šanonu.
Re: DE- zpracování daň.dokladů
********
Mě to také připadá přehlednější s VPD. Jen jsem chtěla vědět, jestli to prostě většina účetních nedělá jednodušeji. Daň.doklady jsou zaúčtované raz dva, ale pak se patlám s tiskem VPD, a že jich je :-(
Zůstanu tedy u VPD. No jo, je to řehole co ?
Díky všem za názory. Pa
Re: DE- zpracování daň.dokladů
*****************
Souhlasím - tisk pokladních dokladů jen souhrnně, zvlášť v DE. Práci si snad máme ulehčovat a ne zbytečně přidělávat. Já od letoška vyrábím až padesátipoložkové :-) Když jsem přečetla některé předchozí příspěvky, měla jsem pocit návratu do dob dávno minulých... J.F.
******************
Re: DE- zpracování daň.dokladů
Nemyslím, že by šlo o návrat do dob minulých. Jde o jistý systém práce, na který je každá z nás zvyklá. A pochopitelně se někomu jinému nemusí líbit. Ale, abych mohla okamžitě najít doklad, který klient nebo FÚ potřebuje, musím mít nějaký systém zaveden.Mně by asi zase připadalo nepřehledné, pokud bych musela hnedat nejdříve ten doklad a pak ještě v nějakém seznamu. Ale právě o tom vlastním způsobu zpracování každé z nás to je. Hlavně, že to máme v pořádku a každá se vyznáme v té naší "kopečce" :-))))
Re: DE- zpracování daň.dokladů
********************
Elen v tomhle máte pravdu a hledání dokladů bylo dlouho důvodem, proč jsem souhrnné doklady nepoužívala. Ale v určitých případech je to opravdu nesrovnatelně jednodušší zaúčtovat souhrnně, když vím, že málokdy něco hledám, to pak výjímečně to hledání přežiju :-) Máte pravdu i v tom, že není žádný jednotný recept - každému, co vyhovuje. Jen ten tisk výdajového dokladu ke každému paragonu, to prosím také jak se komu líbí, ale raději dále ode mě :-))) J.F.
********************
Re: DE- zpracování daň.dokladů
Já zadávám do deníku každý doklad zvlášť, ty s DPH určitě. Poštovné apod. sčítám dohromady. Takže hledání je velmi jednoduché - v deníku to najdu hned. Akorát neplýtvám papírem na tisk VD ke každému paragonu, ale tisknu ty souhrnné doklady přímo z programu. Vytiskne mi to položky (50 paragonů = 50 řádků + tomu součet), je to na jednom listě a hledá se v tom dobře.
Re: DE- zpracování daň.dokladů
***********************
Já vím Evo M., to je ta výhoda Účta :-) V mém letos nejoblíbenějším programu Cézar se nedá hledat v položkách souhrnného dokladu (myslíte doufám hledání v programu?). Vytištěné to mám na jednom listě i s rozpisem DPH u každé položky, takže to přikládám k evidenci DPH a nepřišla jsem zatím na nic, co by takovou evidenci DPH zpochybňovalo. J.F.
************************
Re: DE- zpracování daň.dokladů
Tato tématika mě zajímá. Jak jsem napsal výše tak tisknu ke každému paragonu a faktuře výdajový doklad. Máte pravdu, že je to spousta zbytečného papíru. Souhrný doklad používám 1x měsíčně pro poštovné. Používám účto a rozlišuji druhy na NZ, PR, MT atd. V souhrném dokladě to však nejde rozlišit. Nebo se mýlím?
Objednejte si zdarma náš týdenní newsletter. Aktuální články a důležité informace tak budete mít vždy po ruce ve svém mailu.
11. 5. 2006 8:54
Ahojky všichni,
chci se zeptat jak nejjednodušším způsobem vedete daň.evidenci pro plátce DPH.
Podnikatel má restauraci a spoustu dokladů na nákup zboží. Účtujete daň.doklady jednotlivě a na každý doklad tvoříte výdajový doklad, kde se popíše rozpis DPH , částka celkem, ap.? Nebo stačí daň. doklad zaúčtovat, popsat ho pořadovým číslem a tím je vše vyřešeno ?
Já účtuji každý doklad zvlášť a popisuji je daňovými doklady. Je to dost zdlouhavé, tak hledám lepší řešení.
Máte někdo zkušennosti s Fú?