Hlavní navigace

Vrácení peněz za kamerový systém

  • (neregistrovaný) 213.168.178.---

    4. 5. 2015 12:26

    Dobrý den,
    Začal jsem podnikat v instalaci a prodeji kamerových systémů.
    Můj problém: v září 2014 jsem nainstaloval kamerový systém, a zařízení je nejspíše vadné a nedokáže si udržet nastavení času (zákazník s tím má oprávněně problém protože kamery ukazují jiný čas než je a to se pak špatně dohledává) Dát to na opravu výrobci nemohu,neb je to kupované přímo z čínského obchodu. a nevěřím že by s tím nebyly problémy, ať už přeprava atd... proto bych chtěl zákazníkovi vrátit peníze.
    Zatím je toto moje první reklamace a nevím jak při ní postupovat. Na faktuře mám zvlášť rozepsané položky a práci. Co musím zákazníkovy vystavit abych mu mohl vrátit peníze ? A dále jsem se chtěl informovat zda mu jsem povinen vrátit kromě ceny celého kamerového zařízení i peníze za instalaci systému. (čas a manuální práce která je na faktuře oddělena od ceny samotného rozvitého zařízení) Jestli mi rozumíte, zas na této reklamaci nechci tolik tratit když to zařízení co si od něj vezmu zpět mohu tak hodit do koše.
    Děkuji za pomoc

    • Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 5. 5. 2015 15:49

      Lada (neregistrovaný) 90.179.215.---

      Musíte zákazníkovi vystavit tzv. "opravný daňový doklad". Dříve se tomu říkalo dobropis. Vypadá jako faktura, akorát jsou na něm částky uvedené s mínusovým znaménkem. Na opravném dokladu musí být uvedeno číslo faktury, ke které je vystaven. Opravný daňový doklad může být vystaven na celou částku původní faktury, nebo i jen na některé položky z té faktury.

      Jestli vám zákazník fakturu za ten kamerový systém ještě nezaplatil, tak můžete fakturu a opravný doklad vzájemně započíst. Pokud už zákazník fakturu zaplatil, tak mu částku uvedeno na opravném dokladu vyplatíte. Já bych mu nevracela peníze za odvedenou práci (montáž aj.), ale jen za to vadné zboží (tj. za to kamerové zařízení).

      Pokud jste plátce DPH a opravný daňový doklad tím pádem obsahuje DPH, musíte si od zákazníka nechat potvrdit razítkem a podpisem (buďto na kopii opravného dokladu nebo na zvláštní papír), ke kterému dni si on ten opravný doklad zanesl do svého účetnictví a vy pak ten doklad do přiznání k DPH musíte uvést také s tímto datem. (Takže kdybyste ho např. vystavil 30.4., ale zákazník by ho přijal a zaúčtoval teprve 4.5., tak vy ten opravný doklad dáte až do přiznání k DPH za květen). Jestli nejste plátce DPH, tak tento odstavec ignorujte.

    • 5. 5. 2015 22:05

      Petr Šinagl - AAC&S (neregistrovaný) 62.201.23.---

      Pokud vrácený kamerový systém nenahradíte jiným, pak zákazníkovi samozřejmě musíte vrátit všechny peníze za vadné dílo, tedy nejen za kamerový systém, ale i za jeho montáž a další materiál, který je mu bez kamerového systému k ničemu. Dokonce mu, v případě že o to požádá, musíte nahradit i prokazanou škodu, která mu v důsledku Vaší vadné dodávky vznikla.
      Pokud tak neučiníte dobrovolně a zákazník se se svými zákonnými nároky z Vaší zodpovědnosti obrátí na soud, tak ten Vás k náhradě odsoudí a ještě Vám k tomu přičte úroky z prodlení, kompletní soudní poplatky a výlohy zákazníka na tento spor.

      Prostě když nesplníte k čemu jste se zavázal (kompletní dodání funkčního kamerového systému), tak nesete veškeré následky - je Vaší zákonem stanovenou povinností a zodpovědností vybírat použitý materiál a techniku tak, aby dodané dílo řádně fungovalo.

      Inu, podnikání není něco co nejlevnějšího někam namontovat, nafakturovat a pak dělat že "příručí za nic neručí"  >:(

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).