Hlavní navigace

Doba doručení neschopenky zaměstnavateli

  • (neregistrovaný) 88.101.206.---

    15. 6. 2015 15:01

    Dobrý den, je stanovena doba na doručení neschopenky zaměstnavateli, pokud je neschopnost práce nahlášena telefonem?
    Děkuji, hezký den.

    • Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 25. 6. 2015 10:07

      autorka

      Dobrý den,

      v souladu s ustanovením § 193 zákoníku práce musí být náhrada mzdy na základě dokladů stanovených pro uplatnění nároku na nemocenské vyplacena v nejbližším pravidelném termínu výplaty mzdy po předložení těchto dokladů. Zaměstnavatel je povinen určit, do kdy nejpozději před výplatním termínem musí být předloženy doklady pro poskytnutí náhrady mzdy, aby tato náhrada mohla být v tomto výplatním termínu vyplacena.

      Mezi doklady potřebné k výplatě náhrady mzdy patří: 


           
      • rozhodnutí o vzniku dočasné pracovní neschopnosti,

      •    
      • rozhodnutí o jejím ukončení,

      •    
      • potvrzení o trvání dočasné pracovní neschopnosti (to se zpravidla vydává při pracovní neschopnosti delší než 14 dní, jedná se o samostatný list neschopenky).

      Zákonem tedy žádná konkrétní lhůta stanovena není, určuje ji sám zaměstnavatel. Zaměstnanec, který oznámil počátek dočasné pracovní neschopnosti telefonicky, tj. řádně oznámil překážku v práci, musí následně rovněž doručit potřebné doklady. Pokud tak neučiní, riskuje, že nebude za aktuální měsíc náhrada mzdy zaměstnavatelem vyplacena. Bude tak učiněno až v dalším výplatním termínu. Obdobně postupuje i Česká správa sociálního zabezpečení, pokud nejsou doklady k výplatě nemocenské dodány včas, často se jedná o nedodání či pozdní dodání potvrzení o trvání dočasné pracovní neschopnosti (takzvaný lístek na peníze).

      S přáním příjemného dne  Dagmar Kučerová     

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).