Hlavní navigace

Vydání účetních dokladů

  • (neregistrovaný)

    29. 6. 2015 15:21

    Dobrý den,

    jsem účetní. S klientkou jsem neměla uzavřenou smlouvu o vedení účetnictví. Za služby mě neuhradila dlužné faktury, které mám ve výnosech, řádně zdaněné. Několikrát jsem jí vyzývala k úhradě, což se nestalo. Účetní doklady jsem jí chtěla předat na základě předávacího protokolu, kde jsem připsala, že dlužnou částku uznává a uhradí do uvedeného data. Na sjednanou schůzku se dostavila, ale nepodepsala předávací protokol, kde byla uvedena věta o dlužné částce. K přední dokladů nedošlo.
    Několikrát jsem jí posílala kontaktovala maily, na které nereagovala. Poslal jsem jí doporučený dopis s doručenkou, kde byla přiloženy dlužné faktury a opět jsem jí žádala o úhradu. Dopis se vrátil nedoručitelný.

    Mohu uplatnit zadržovací právo? jak mám dál postupovat?

    Děkuji za informaci.

    • Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 30. 6. 2015 20:29

      Petr Šinagl - AAC&S (neregistrovaný)

      Pokud nejste schopna doložit existenci smluvního vztahu zakládajícího Váš nárok na odměnu (natož pak sjednanou výši této odměny), pak se o zadržování cizích účetních dokladů nepokoušejte - ponesete totiž nejen veškeré škody tím způsobené druhé straně, ale můžete se dočkat i trestního stíhání.
      Například Váš postup při pokusu druhé strany převzít si své doklady je v trestním zákoníku poměrně přesně popsán ve skutkové podstatě trestného činu vydírání.

      Mmch, Vašim vystavením faktury žádný dluh druhé straně nevzniká - faktura je totiž jen a pouze výzva druhé straně k plnění jejího závazku, který jí ovšem musí vzniknout z titulu nějakého právního vztahu (který by měl tuto pohledávku definovat co do důvodu vzniku, vzniklé výše i termínu plnění) - bez objektivní existence závazku je jakákoli faktura jen cárem papíru.

    • 1. 7. 2015 13:39

      Eva (neregistrovaný)

      Dobrý den,