Nejsem odborník na dovolenou ale:
Měl by postupovat podle http://osz.cmkos.cz/cz/clanky//4-6-2015-prepocet-dovolene-poradna.aspx
Tady http://www.ucto2000.cz/UCTOINFO/pk1382.htm příklad 2 je přímo Váš případ (sedmidenní pracovní týden), tedy máte nárok na 14 dní volna ročně (koeficient krácení je pak 20/14 = 1,42).
Pokud ale máte pracovní týden jenom šestidenní výchází to zaměstnavateli lépe a Váš nárok je jenom 13 dní volna ročně (koeficient krácení je pak 20/13 = 1,54).
Dejte si ale pozor, aby vám to tak opravdu vyšlo, protože to zaokrouhlování, které dělá zaměstnavatel mi moc nesedí (ale možná to dělá správně). Myslím tím, že pokud za 4x3 dny odečte 4x5, umožní Vám vybrat pouze 12 dní místo 13. Pro 4,5 dne za 3 to už vychází lépe.
Dovolená se stanovuje v týdnech, nikoliv ve dnech (většinou jde o 4 nebo 5 týdnů dovolené).
Málokde čerpají zaměstnanci dovolenou pouze po týdnech, proto se dovolená zaměstnanců pracujících v režimu s nerovnoměrně
rozvrženou pracovní dobou je přepočítává – aby někteří zaměstnanci nebyli poškozeni nebo naopak neoprávněně zvýhodněni.
Zaměstnavatel dovolenou nekrátí, stále máte nárok na stejný počet týdnů dovolené jako ostatní zaměstnanci. Náhrada mzdy za dovolenou však
bude náležet za tolik hodin, kolik jich v průměru připadá na jeden týden. Náhradu mzdy obdržíte za menší počet směn s vyšším počtem hodin.
Objednejte si zdarma náš týdenní newsletter. Aktuální články a důležité informace tak budete mít vždy po ruce ve svém mailu.
Aktualizujeme další formuláře pro daňové povinnosti
Pozor na sváteční nákupy, v tyto dny budou obchody zavřené
Kdo bude mít v roce 2026 nárok na předčasný důchod?
Ten umí to a ten zas tohle. Připomeňte si příběhy šikovných podnikatelů za rok 2025
10 nejvtipnějších vánočních reklam všech dob
Situace, kdy nemusí OSVČ platit zálohy na sociální pojištění
20. 7. 2015 11:54
Dobrý den, prosím pěkně o radu.