Re: zpětné uplatnění nákladů - kolik let
Máte už uzavřený rok 2005? Jestli ne, můžete tam dát r.2005. Jestli už máte uzavřeno, tak buď zaúčtujete jako nedaňový náklad pojistné za r.2003-2005, nebo podáte dodatečné přiznání k dani z příjmů. Záleží na vás, zda jde o velkou částku neuplatněných nákladů v porovnání s prací, která by s dod.přiznáními byla.
*** Jen malá poznámka k dotazu: to, že firma neplatila, ještě nemusí znamenat, že to nemá zaúčtovné v nákladech a závazcích. Raději se na to podívejte. Pokud je to tak, že úplně na tuhle povinnost zapomněla, pak na moji poznámku zapomeňte .-)) ***
Já tu jsem nová účetní a zjistila jsem, že na to prostě minulá účetní zapomněla. Do roku 2005 jsem to ještě zvládla zaúčtovat do nákladů. Ale co ty roky 2003,2004 - na jaký účet to mám dát? To vážně nejdou žádný náklady uplatnit zpětně? Vím, že DPH nejde, ale myslela jsem, že náklady jdou :o)
Na jaký účet? Asi na nějaký nedaňový 52x . Případně by šlo i 548x .
Do daňových nákladů r.2006 to opravdu dát nemůžete. Cesta vede bud přes dodatečné přiznání za 2003+2004 (ale je to dost práce) nebo to nechat být. Jak už jsem psala, záleží na částce, o níž jde.
Souhlasím, dala bych na účet, který pro toto pojištění používáte (já 527) ale s analytickým rozlišením pro nedaňové nákl., aby se to nezapomělo za tento rok vyloučit při závěrce z daňových nákladů. Jana F.
Objednejte si zdarma náš týdenní newsletter. Aktuální články a důležité informace tak budete mít vždy po ruce ve svém mailu.
EET se vrací od roku 2027, schválili poslanci. Dotkne se až 600 tisíc podnikatelů
Podnikatelům se nelíbí navrhovaný růst minimální mzdy, chtějí změnu valorizace
Kadeřník v mobilu. Nová česká aplikace pomáhá salonům s byznysem i organizací času
Zlatnictví začala studovat ve čtyřiceti. Diamanty jsou pro mě bez duše, říká Milena
Pokud Ústavní soud opět vyloučí platby kartou, EET 2.0 se sesype jak domeček z karet
Předčasný důchod automaticky neznamená, že člověk nechce pracovat
19. 6. 2006 15:10