Hlavní navigace

zahájení podnikání

• (neregistrovaný) 85.132.176.---

29. 8. 2006 10:55

Dobrý den,
    mám úplně ten samý problém co Lukáš. Vlastním už živnostenský list a ted mi vzniká povinnost se přihlásit k daním, přitom jsem student.
    a) Jaká je dána výše obratu ročně, nebo zisku za rok abych mohl své podnikání mít jako vedlejší?
    b) Jaké výše zálohy na ZP a SP musím uvést, když ještě nemám vyměřovací základ?

Děkuji

• Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 29. 8. 2006 22:07

Miilka (neregistrovaný) 84.242.95.---

Re: zahájení podnikání
      Dobry vecer, vas dotaz je trochu nespravne formulovany.
      Pokud jste jiz vlastnikem ZL, tak se v nejblizsi dobe zaregistrujte k dani z prijmu na Financnim urade - dane zadne zatim platit nebude. Az pristi rok do konce brezna podate danove priznani a v nem vypocitate dan. Jako student mate ulevu v podobe odecitatelne polozky ze zakladu dane.
      Co se tyce zdravotniho a soc.pojisteni - opet: 1. krok je nahlasit zahajeni zivnosti. Zalohy na zdravotni pojisteni jako student platit nemusite zadne, ale zacatkem pristiho roku budete podavat "prehled" - dle zisku se vypocte pojistne - ulevy pro studenty samozrejme jsou ze zakona.
      U socialniho pojistneho budto pouze ohlasite zacatek podnikani, ale neprihlasite se k placeni duch.pojisteni a nebudete platit zadne zalohy, nebo se k plac. duch.p. a ost. prihlasite.
      Podrobnosti vam radi sdeli na uradech pri registraci

• 31. 8. 2006 0:21

A (neregistrovaný) 88.102.163.---

Re: zahájení podnikání
      Nemusí platit zálohy na ZP. Zaplatí 1x za rok podle přehledu o příjmech a
      výdajích.. (Od 1.8.2004 již není úleva na zdr.pojištění , platí pouze dle
      skutečných příjmů)
      Na SP prvním rokem také neplatí zálohy a druhým rokem až po podání
      přehledu.. Pokud bude mít příjem po odpočtu výdajů nižší než rozhodná částka
      (pro rok 2005 to bylo 42922,-), tak nemusí platit žádné pojistné a ani pak