Hlavní navigace

neuznaná reklamace

  • (neregistrovaný) 213.226.230.---

    30. 8. 2006 19:31

    Po třetí záruční opravě u telefonu NOKIA jsme žádali o odstoupení od kupní smlouvy, protože se opakovala ta samá závada. Telefon se samostatně vypínal. V obchodě nic nenamítali, že ho pošlou do servisu k posouzení. Za dva týdny nám vzkázali, že "reklamce je vyřízená". V prodejně nám bylo sděleno (písemně ze servisu), že telefon přišel do servisu rozbitý, mechanicky, a prý to mohla být skrytá trhlina, kterou nebylo vidět. Odmítá s námi jakékoli diskuse o odstoupení od kupní smlouvy. Ten názor zastává i majitel obchodu.
    Nevím co mám dělat. Evidentně telefon nebyl mechanicky poškozen. Při přebírání do opravy by se nato muselo přijít. V reklamačním zápisu není žádná zmínka o poškozeném telefonu. Je tam uvedenou, že se samostatně vypíná a žádáme o odstoupení od kupní smlouvy. Kdo a kde telefon rozbil, nebo někomu upadl, nikdo neví a já jako zákazník to odnesu. Opravdu je to u nás tak jednoduché? Že může obchod říci, "my jsme to neudělal"i a hotovo? Nebo já mám pracně hledat a platit draze advokáty a soudy, aby se dokázalo že jsme opravdu bez viny? Kdo může donutit majitele obchodu, aby se tím vážně zabýval.
    Pro upřesnění telefon používala manželka, tím že pořád ležel na poličce v kuchyni, nebo v její kabelce, když šla do města.
    Děkuji za každou dobrou radu.
    Ing. Gabriel Pápay Jihlava

    • Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 31. 8. 2006 6:50

      graver (neregistrovaný) 193.85.226.---

      Re: neuznaná reklamace
      Na odstoupení od smlouvy samozřejmě nárok máte, vaším problémem ale je, že prodávající odmítá splnit svou zákonnou povinnost. V tom případě bohužel opravdu nezbývá než se soudit.
      To, že přišel telefon do servisu poškozený, je problém prodejce - vy jste ho předal nepoškozený. Předpokládám, že v předávacím protokolu u poškození nic není.
      Pokud ovšem reklamujete do půl roku od zakoupení, předpokládá se, že věc měla vadu už při převzetí a je to prodejce, kdo musí prokazovat opak.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).