Hlavní navigace

Zákazník odmítl reklamaci

  • (neregistrovaný) 193.85.21.---

    8. 9. 2006 17:29

    Mám jednoho zákazníka, který převzal zboží a složil zálohu.
    Na vadu výrobku upozornil po týdnu, navrhli jsme mu, že výrobek opravíme. Zákazník odmítl a chce po nás výraznou slevu tzn., že zbytek peněz neuhradí.
    Jak se máme bránit, vždyť mi mu to zboží chceme opravit.

    • Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 8. 9. 2006 18:29

      graver (neregistrovaný) 89.102.38.---

      Re: Zákazník odmítl reklamaci
      Nepíšete, v jakém režimu. Pokud ObchZ, tak při reklamaci do 6 měsíců platí právní fkce, dle které se předpokládá, že věc měla vadu už při převzetí (§616/4). V tomto případě si zákazník dle §616/3 skutečně může sám vybrat, zda bude chtít věc vyměnit nebo opravit (ale bezodkladně, neplatí tedy lhůta pro vyřízení reklamace dle zák. o ochraně spotřebitele). Teprve pokud není oprava ani výměna možná, může požadovat slevu nebo odstoupení od smlouvy - opět dle vlastního výběru.
      Jinými slovy - nejdřív si musí vybrat mezi opravou a výměnou. Pokud opravu nechce a vy mu nabídnete nový kus, nemá právo požadovat slevu.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).