Hlavní navigace

Reklamace poštou

  • (neregistrovaný) 213.192.60.---

    20. 9. 2006 13:20

    Dobrý den,
    když si zákazník koupi z boží v krámě, musí ho pak reklamovat osobně, nebo ho může poslat poštou? Není to pak jednostranní úkon, když se tzv. nesepíše reklamační protokol?

    Ještě pro gravera:
    Pořád se tady řeší reklamace do 6 měsícu, tzv. rozpor s kupní smlouvou. V daném období si zákazník může vybrat buď opravu nebo výměnu. V některých odpovědích jsem četla, že bez zbytečného odkladu není těch třicet dnů /zákon o ochr. spotřebitele/ ale defakto ihned. Takže, když zákazník reklamuje zhruba po třech měsících telefón, jak já jako prodejce můžu hned poznat, že nedošlo k nějakému mechanickému poškození? Potřebujem čas na posouzení.
    A co znamená část věty /§616 odst. 4/ pokud to neodporuje povaze věci? Jaký to má důsledek v praxi?
    A poslední dotaz? Když se vymění součástka, tak na ni běží záruka znovu. Když je součástka v záruce a přístroj už ne, po třetí unané reklamaci dané součástky /nebo když už se nevyrábí/ má zákazník nárok na vrácení peněz v celkové hodnotě zboží?
    Za odpvědi všem předem děkuji.

    • Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 20. 9. 2006 14:27

      graver (neregistrovaný) 193.85.226.---

      Re: Reklamace poštou
      >když si zákazník koupi z boží v krámě, musí ho pak
      >reklamovat osobně, nebo ho může poslat poštou? Není to
      Zákon vám formu nepředepisuje, ale zkuste to poslat poštou...
      >pak jednostranní úkon, když se tzv. nesepíše reklamační
      >protokol?
      To asi ano, když nedáte prodejci možnost splnit svou zákonnou povinnost (protokol vystavit musí).
      >V některých odpovědích jsem
      >četla, že bez zbytečného odkladu není těch třicet dnů
      >/zákon o ochr. spotřebitele/ ale defakto ihned.
      >Takže, když zákazník reklamuje zhruba po třech měsících
      >telefón, jak já jako prodejce můžu hned poznat, že
      >nedošlo k nějakému mechanickému poškození? Potřebujem čas na
      >posouzení.
      Rozhodnout o reklamaci (tzn. rozhodnout, např. o příčině závady) musíte hned, pouze ve složitých případech (což může být ten váš) do 3 dnů.
      Vyřídit reklamaci (tzn. dotáhnout do konce - např. vyměnit věc, opravit...) bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů. To znamená, že když na místě usoudíte, že zákazník má nárok na výměnu věci, ale naschvál ho necháte potit 30 dní, i když máte třeba věc skladem, porušujete zákon. Špatně se to ovšem prokazuje.
      >A co znamená část věty /§616 odst. 4/ pokud to
      >neodporuje povaze věci? Jaký to má důsledek v praxi?
      To zákon nestanoví (až v případě sporu soud). Jde o případy, kdy už z povahy věci vyplývá, že poškození při převzetí nemohlo být a prodejce to tedy nemusí prokazovat. Např. když si koupíte bicykl, těžko ho budete později reklamovat, že mu chybí jedno kolo.
      >Když se vymění součástka, tak na ni
      >běží záruka znovu. Když je součástka v záruce a
      >přístroj už ne, po třetí unané reklamaci dané součástky
      >/nebo když už se nevyrábí/ má zákazník nárok na vrácení
      >peněz v celkové hodnotě zboží?
      Imho má nárok na vrácení ceny toho, co reklamuje, což je v tomto případě jen ta součástka.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).