Hlavní navigace

Převzetí účetnictví

  • (neregistrovaný) 88.103.21.---

    28. 9. 2006 8:44

    Dobrý den, nastupuji k novému zaměstnavateli, původně administrativní práce. Zaměstnavatel chce abych po zapracování převzala účetnictví firmy od jejich externí účetní a zpracovávala ho sama. Poraďtem mi prosím čeho bych se měla vyvarovat a na co si dát pozor. Jedná se mi hlavně o to převzetí po někom jiném. Mockrát děkuji za odpovědi

    • Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 28. 9. 2006 8:50

      Eva M. (neregistrovaný) 80.188.97.---

      Re: Převzetí účetnictví
      Hlavně se zkuste domluvit, abyste začala zpracovávat až nový rok (pokud mají účetní období kalendářní rok, tak od 1.1.). Musíte dostat samozřejmě konečnou (počáteční) rozvahu a inventuru zůstatků všech rozvahových účtů, tj. vědět, co se skrývá za každým zůstatkem účtu. Tj. u pohledávek a závazků soupis toho, z čeho se to skládá (soupis faktur, smluv, záloh,...), u daňových účtů 34x soupis zaplacených záloh, nedoplatků, přeplatků, u majetkových účtů soupis majetku (inventární karty) a uplatněných odpisů daňových i účetních, rozpis účtování leasingů, nevyřízené resty z minulosti (včetně např. nevrácených odpočtů dph od berňáku atd.)

      Měla byste se zajímat o to, v jakém účetním programu budete pracovat a pokud jej neznáte, tak se s ním seznamovat. Promyslet si analytiky účtů podle toho, co je třeba sledovat podrobně = podle požadavků a potřeb vašeho chlebodárce.

    • 28. 9. 2006 9:21

      Hanka (neregistrovaný) 88.103.21.---

      Re: Převzetí účetnictví
      Paní Evo mockrát vám děkuji.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).