Re: Prosím o pomoc
Řekla bych že můžete, ale k té tabulce by jste měla mít seznam faktur ze kterých se ta tabulka skládá. Kontrole z FU by tabulka nestačila. Každá z faktur která odejde zákazníkovi by se u Vás měla taky dát najít. FU každou z nich může chtít fyzicky vidět. Jsou někde všechny vytištěny, nebo existují jen v elektronické podobě ? Ale ani to by nevadilo, že v elktronické, ale u tak musíte dodržet archivační dobu ta je myslím 10 let u plátců DPH.
Re: Prosím o pomoc
>>>Dobrý den, chtěla bych požádat o pomoc.
>>>Naše firma poskytuje několik služeb poměrně velkému
>>>počtu zákazníků. Jsem tady jako účetní sama, ale je
>>>tady
>>>u nás jeden člověk, dá se říci správce sítě, který
>>>vytváří programy, intratet firmy apod. Abych já
>>>měsíčně
>>>nemusela vytvářet mnoho faktur, tak on je vytváří v
>>>programu a zasílá je přímo zákazníkům. Dá se tedy
>>>říci,
>>>že já s těma fakturama nepřicházím vůbec do styku.
>>>Tudíž je průběžně ani neúčtuji.
>>>Ale jsme měsíční plátce DPH. Daňové přiznání DPH
>>>zpracovávám já, a proto mi ten správce sítě vždy
>>>každý
>>>měsíc dá souhrnou tabulku, kde je vyčísleno, kolik
>>>faktur
>>>bylo za ty a jiné služby a u každé služby je uvedena
>>>souhrná částka za daný měsíc. Já to na základě této
>>>tabulky zaúčtuji vždy před datem podání daňového
>>>příznání.
>>>Ale já bych potřebovala vědět, zda to takto může být.
>>>Zda to může být zaúčtováno vždy k určitému dni v
>>>měsíci a souhrně. Nevím, jestli jsem to popsala
>>>dostatečně,
>>>ale snad se v tom vyznáte. Prosím pomozte mi, je to
>>>takto správně, nebo musím zaúčtovat každou fakturu do
>>>počítače zvlášť. Používáme program Pohoda a já to pak
>>>tuto souhrnou tabulku, kterou dostávám, účtuji do
>>>interních dokladů.
>>>Předem Vám moc děkuji.
>>
>>Řekla bych že můžete, ale k té tabulce by jste měla
>>mít seznam faktur ze kterých se ta tabulka skládá.
>>Kontrole z FU by tabulka nestačila. Každá z faktur
>>která
>>odejde zákazníkovi by se u Vás měla taky dát najít.
>>FU
>>každou z nich může chtít fyzicky vidět. Jsou někde
>>všechny vytištěny, nebo existují jen v elektronické
>>podobě
>>? Ale ani to by nevadilo, že v elktronické, ale u tak
>>musíte dodržet archivační dobu ta je myslím 10 let u
>>plátců DPH.
o moc nelíbí, ale já s tím tady asi nic
>neudělám.
A jak účtujete platby těchto faktur?
Re: Prosím o pomoc
>>>>>>Dobrý den, chtěla bych požádat o pomoc.
>>>>>>Naše firma poskytuje několik služeb poměrně velkému
>>>>>>počtu zákazníků. Jsem tady jako účetní sama, ale je
>>>>>>tady
>>>>>>u nás jeden člověk, dá se říci správce sítě, který
>>>>>>vytváří programy, intratet firmy apod. Abych já
>>>>>>měsíčně
>>>>>>nemusela vytvářet mnoho faktur, tak on je vytváří v
>>>>>>programu a zasílá je přímo zákazníkům. Dá se tedy
>>>>>>říci,
>>>>>>že já s těma fakturama nepřicházím vůbec do styku.
>>>>>>Tudíž je průběžně ani neúčtuji.
>>>>>>Ale jsme měsíční plátce DPH. Daňové přiznání DPH
>>>>>>zpracovávám já, a proto mi ten správce sítě vždy
>>>>>>každý
>>>>>>měsíc dá souhrnou tabulku, kde je vyčísleno, kolik
>>>>>>faktur
>>>>>>bylo za ty a jiné služby a u každé služby je uvedena
>>>>>>souhrná částka za daný měsíc. Já to na základě této
>>>>>>tabulky zaúčtuji vždy před datem podání daňového
>>>>>>příznání.
>>>>>>Ale já bych potřebovala vědět, zda to takto může být.
>>>>>>Zda to může být zaúčtováno vždy k určitému dni v
>>>>>>měsíci a souhrně. >>>>>
>>>A jak účtujete platby těchto faktur?
>>
>>Platby účtuji zápisem 221/311.
>>V podstatě to účtuji taky souhrně, až když nám příjde
>>výpis z banky.
>Ale pokud účtujete podle výpisu, tak je účtujete
>jednotlivě, dle data, ne? Kdežto pro přiznání k DPH
>uvádíte, že máte tabulku, kde účtujete souhrnně jednou za
>měsíc (dle data uskutečnění zdanit.plnění?). Nebo je to
>jinak?
Tabulku skutečně účtujeme jednou za měsíc pro přiznání DPH. Výpis nám chodí ale taky jednou za měsíc, takže to vlastně účtujeme taky najednou (v jeden den). Ten výpis má totiž třeba i 40 stran. Ve výpisu pak máme datumy jednotlivých plateb. Takže se dívám, že to máme asi špatně, že?
Re: Prosím o pomoc
>>>>>>>>Dobrý den, chtěla bych požádat o pomoc.
>>>>>>>>Naše firma poskytuje několik služeb poměrně velkému
>>>>>>>>počtu zákazníků. Jsem tady jako účetní sama, ale je
>>>>>>>>tady
>>>>>>>>u nás jeden člověk, dá se říci správce sítě, který
>>>>>>>>vytváří programy, intratet firmy apod. Abych já
>>>>>>>>měsíčně
>>>>>>>>nemusela vytvářet mnoho faktur, tak on je vytváří v
>>>>>>>>programu a zasílá je přímo zákazníkům. Dá se tedy
>>>>>>>>říci,
>>>>>>>>že já s těma fakturama nepřicházím vůbec do styku.
>>>>>>>>Tudíž je průběžně ani neúčtuji.
>>>>>>>>Ale jsme měsíční plátce DPH. Daňové přiznání DPH
>>>>>>>>zpracovávám já, a proto mi ten správce sítě vždy
>>>>>>>>každý
>>>>>>>>měsíc dá souhrnou tabulku, kde je vyčísleno, kolik
>>>>>>>>faktur
>>>>>>>>bylo za ty a jiné služby a u každé služby je uvedena
>>>>>>>>souhrná částka za daný měsíc. Já to na základě této
>>>>>>>>tabulky zaúčtuji vždy před datem podání daňového
>>>>>>>>příznání.
>>>>>>>>Ale já bych potřebovala vědět, zda to takto může být.
>>
>>Tabulku skutečně účtujeme jednou za měsíc pro
>>přiznání
>>DPH. Výpis nám chodí ale taky jednou za měsíc, takže
>>to vlastně účtujeme taky najednou (v jeden den). Ten
>>výpis má totiž třeba i 40 stran. Ve výpisu pak máme
>>datumy jednotlivých plateb. Takže se dívám, že to máme
>>asi
>>špatně, že?
>
>A jestli to účtujete hromadně jak zjistíte, kdo
>nezaplatil ? To přece musíte mít dle jednotlivých VS.
Já to právě zaúčtuji hromadně, ale ten správce sítě, ten to v tom jeho intranetu, kde on vystavuje faktury, tak on to s těma přijatýma platbama páruje a on zjistí kdo zaplatil a kdo ne. Já to ale vlastně nevidím. Je to podle mě takové divné, ale tak to prostě je. Mě osobně se to nelíbí. Myslíte si, že to tak máme špatně?
Re: Prosím o pomoc
Víte působí to strašně, jste-li tam zodpovědná za vedení účetnictví a netušíte co se tam děje. Vy musíte být aktivnější. Asi jste to po někom přebrala, někdo zaběhl systém, který jistě fungoval. Vy musíte, doopravdy musíte se v tom zorientovat. I způsob který popisujete může být funkční, jen mu zatím nerozumíte. Ptejte se, pátrejte, zavolejte předchozí účetní, musíte být aktivní. Konec roku se blíží.
Re: Prosím o pomoc
Máte pravdu, působí to strašně. Je pravda, že jako účetní jsem tady vcelku nová. Systém na začátku, jak jsem nastoupila byl jiný a teď se mění. Problém je v tom, že ten správce sítě, který toto všechno zavádí si až příliš rozumí s našim panem ředitelem. A to je problém. Několikrát jsem jim říkala, že účetní věci mají projednávat i se mnou. Můžu to říkat stokrát, ale oni mají svoje. Zřejmě je můj názor nezajímá. Jsem naštvaná a někdy si říkám, že to nemá žádný smysl. Zřejmě budu muset být tvrdější, ale asi víte jaké to je, bojovat proti ředitelovi a jeho "spojenci".
Já proto nevím, jestli ten náš systém je správný.
Moc Vám ale děkuji za vaši ochotu a pomoc.
Objednejte si zdarma náš týdenní newsletter. Aktuální články a důležité informace tak budete mít vždy po ruce ve svém mailu.
Aktualizujeme další formuláře pro daňové povinnosti
Pozor na sváteční nákupy, v tyto dny budou obchody zavřené
Kdo bude mít v roce 2026 nárok na předčasný důchod?
Ten umí to a ten zas tohle. Připomeňte si příběhy šikovných podnikatelů za rok 2025
10 nejvtipnějších vánočních reklam všech dob
Situace, kdy nemusí OSVČ platit zálohy na sociální pojištění
6. 10. 2006 7:42
Dobrý den, chtěla bych požádat o pomoc.
Naše firma poskytuje několik služeb poměrně velkému počtu zákazníků. Jsem tady jako účetní sama, ale je tady u nás jeden člověk, dá se říci správce sítě, který vytváří programy, intratet firmy apod. Abych já měsíčně nemusela vytvářet mnoho faktur, tak on je vytváří v programu a zasílá je přímo zákazníkům. Dá se tedy říci, že já s těma fakturama nepřicházím vůbec do styku. Tudíž je průběžně ani neúčtuji.
Ale jsme měsíční plátce DPH. Daňové přiznání DPH zpracovávám já, a proto mi ten správce sítě vždy každý měsíc dá souhrnou tabulku, kde je vyčísleno, kolik faktur bylo za ty a jiné služby a u každé služby je uvedena souhrná částka za daný měsíc. Já to na základě této tabulky zaúčtuji vždy před datem podání daňového příznání.
Ale já bych potřebovala vědět, zda to takto může být. Zda to může být zaúčtováno vždy k určitému dni v měsíci a souhrně. Nevím, jestli jsem to popsala dostatečně, ale snad se v tom vyznáte. Prosím pomozte mi, je to takto správně, nebo musím zaúčtovat každou fakturu do počítače zvlášť. Používáme program Pohoda a já to pak tuto souhrnou tabulku, kterou dostávám, účtuji do interních dokladů.
Předem Vám moc děkuji.