Hlavní navigace

DAP 2005 - SZM

• (neregistrovaný) 88.103.248.---

6. 10. 2006 11:23

Dobrý den,prosím o radu.Přišla za mnou kamarádka,zda bych jí vyplnila DAP za 2005.(Nejsem účetní,jen pomáhám s DE manželovi řemeslníkovi).Prý jí na FÚ řekli,že je to možné (to ano,to už jsem se tady dočetla,lze to do 3 let).Ona byla celý loňský rok ještě na RD,manžel je zaměstnaný,od zaměstnavatele má vrácený přeplatek na dani cca 400 Kč,které jsem tedy v DAP na řádku 80 odečetla od zaplacených záloh.Tomu jsem porozumněla,ale nevím si rady se slevou na dítě.Slevu měl odečtenou z jednotlivých záloh (nikdy to nešlo do bonusu).Jak to ale mám zanést do DAP?Jde mi o řádky 74 až 86.
    Prosím,poradíte mi?
    Předem děkuji.Ivana

• Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 9. 10. 2006 0:23

Re (neregistrovaný) 88.102.55.---

Re: DAP 2005 - SZM
      Zdravím,
      musíte vyplnit v 6.oddílu tab.č.2 (jméno dítěte, rod.č., počet měsíců...)

poté do ř. 74 - částka 6000Kč /1dítě/12měsíců
      ř.75 uplatněná sleva na dani max. do výše daně na ř. 66
      ř. 77 - uvádí se daňový bonus, vy odečtete ř.74-ř.75
      ř.78 - uvede se částka daňových bonusů - dle potvrzení ze zaměstnání - uvádíte že neměl žádný bonus - napište 0

ř.79 - odečítáte ř.77-ř.78
      .
      .
      .
      atd. až ř.86

Ovšem nevím, zda můžete podávat přiznání SZM , pokud manžel si již nechal zpracovat vyúčtování daně. Ale to Vám řeknou na finančáku.
      RE

• 9. 10. 2006 13:07

Ivana (neregistrovaný) 88.103.248.---

Re: DAP 2005 - SZM
      Mockrát děkuji za odpověď.Bohužel mi stále není jasné,jak to tedy s tou slevou na dítě je,když otec dítěte má každý měsíc o těch 500Kč snížené jednotlivé zálohy.A když tedy těchto 6000Kč zadám do DAP,naskočí tam o to vyšší částka,kterou by jim FÚ měl vrátit (ale oni už ty peníze ze slevy na dítě měli vyřízené během r.2005 ve).Asi nedokážu přesně formulovat,co na tom přesně nechápu,ale právě těch 6000Kč mi tam právě logicky nějak nesedí a nevím,jak to udělat.