Hlavní navigace

Společné zdanění manželů - zálohy

  • (neregistrovaný)

    7. 10. 2006 12:11

    Dobrý den,
    prosím,jestli má někdo podobnou zkušenost nebo je znalý,poraďte mi.Jsem OSVČ ,současně jsem s ročním synem na rodičovské dovolené,manžel je zaměstnán.Za rok 2005 jsme využili společné zdanění manželů,protože já mám příjmy nízké a manžel celkem vysoké,takže nám vyšlo,že se to vyplatí.Přiznání jsme oba podali,daň která vyšla mě jsme zaplatili a manželovi přeplatek vrátili.Bohužel mi uniklo, resp.já žila v domění,(jsem účetní a jak teď vidím,tak mám velké mezery),že když já sama mám z podnikání nízké příjmy a manžel ze svých příjmů platí zálohy na daň v zaměstnání,tak já zálohy platit nemusím.Ale bohužel mi včera přišla výzva k úhradě nedoplatku, týkající se nezaplacené zálohy na daň k 15.6.Měla jsem zato,že jako osoba pobírající rodičovský příspěvek,tzn.že jsem ani neměla povinný minimální základ daně,zálohu platit nemusím.To jsem se ale asi šeredně spletla???
    I když tedy zálohu zaplatím, hrozím se (asi správně???),že mi vyměří penále a to vzhledem k celkem vysoké částce zálohy (cca 60 tis.) to bude docela vysoká částka? Počítám to správně 0,1% denně z částky 60 tis.? To už dělá od 15.6. skoro 7 tis.!Je nějaká možnost odvolání nebo případně prominutí penále? Prosím poraďte!!!
    Děkuji.Zuzana

    • Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 7. 10. 2006 12:59

      Anonym. (neregistrovaný)

      Re: společné zdanění manželů - zálohy