Hlavní navigace

Reklamace - prosím nejraději gravera

  • (neregistrovaný) 84.42.134.---

    22. 10. 2006 15:37

    Chystám se reklamovat výrobek (vodáckou špricdeku na kajak), který je v záruční době. Jedná se o vadu materiálu - trhá se ve švu. Tento typ výrobku se již, jak vím, nevyrábí, a tak mám pochybnosti, jakým způsobem by vyřešili moji reklamaci. Vyrábí se však jiný typ, ale o 200 Kč dražší. Zároveň mám účtenku v účetnictví (jedná se o vodácký oddíl), a tak nevím, jak to vyřešit, pokud by mi dali účtenku novou.
    Chtěla bych se zeptat, jaký způsob řešení reklamace mám vyžadovat, aby byl jak pro mě tak zároveň pro prodejce přijatelný. Nejsem si jistá, zda toto vyřeší oprava, protože je dost pravděpodobné, že závada se objeví znovu. Zároveň bych však nerada doplácela oněch 200 Kč, pokud by mi nabídli nový typ tohoto výrobku.
    Předem mockrát děkuji za odpověď.

    • Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 22. 10. 2006 15:51

      graver (neregistrovaný) 89.102.207.---

      Re: Reklamace - prosím nejraději graver
      Pokud reklamujete do 6 měsíců od zakoupení, můžete požadovat okamžitou výměnu věci, když to nebude možné, tak odstoupení od smlouvy. Pokud by šlo o výměnu, měl by vám prodejce nabídnout i ten dražší model bez doplatku - máte prostě právo na bezvadnou věc, náklady na reklamaci nese prodejce a jak to udělá, je jeho věc..
      Pokud reklamujete víc než 6 měsíců od zakoupení, už žádný výběr nemáte - je na prodejci, zda věc opraví nebo vymění. Jestliže by se ale rozhodl věc vyměnit za dražší model, pak i v tomto případě žádný doplatek nesmí požadovat.
      Dojde-li k výměně, běží vám záruka znovu. Když oprava, prodlužuje se záruka o dobu řešení reklamace.
      V každém případě nemáte platit nic navíc a tedy odpadá starost s účtenkou.
      Výše uvedené ovšem platí pouze v případě, že prodejce uzná vadu materiálu a nebude to svádět na opotřebení, způsobené nesprávným použitím.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).