Hlavní navigace

Sdružení - dobrý nápad :-)?

• (neregistrovaný) 217.11.232.---

24. 10. 2006 6:58

Včerejší debata o sdružení mě přivedla na skvělý nápad :-). Kamarádka nemá odpovídající vzdělání ani praxi ale chce pracovat jako účetní. Ručit jí nechci, sdružení mi připadá jako dobré řešení. Mám tyto dotazy:
    1.může být určená jako osoba pověřená vedením DE za sdružení a vystavovat faktury? Má živnost.list na zprostředkování pojištění.. Já se tím moc zabývat nechci, pracuji jako účetní ve větší firmě, na živ.list dělám jen minimálně.
    2.Můžeme si smluvně rozdělit příjmy podle toho, co která budeme dělat?
    3.Chápu správně, že takto za ní nepřebírám celou odpovědnost, jako kdybych jí dělala odp.zástupce? (to právě nechci). Můžeme si dát do smlouvy, že každá odpovídáme jen za činnost, kterou vykonáváme?

• Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 24. 10. 2006 7:10

1 (neregistrovaný) 85.70.18.---

Re: Sdružení - dobrý nápad :-)?
      K odpovědi na vaše otázky je potřeba znát účel sdružení:
      viz §829 ==aby se společně přičinily o dosažení sjednaného účelu.=
      a "vypilovat" jeho text i obsah v návaznosti na §2/7 z.337/92.

• 24. 10. 2006 11:04

E.Č. (neregistrovaný) 217.11.232.---

>>Včerejší debata o sdružení mě přivedla na skvělý
      >>nápad
      >>:-). Kamarádka nemá odpovídající vzdělání ani praxi
      >>ale chce pracovat jako účetní. Ručit jí nechci,
      >>sdružení
      >>mi připadá jako dobré řešení. Mám tyto dotazy:
      >>1.může být určená jako osoba pověřená vedením DE za
      >>sdružení a vystavovat faktury? Má živnost.list na
      >>zprostředkování pojištění.. Já se tím moc zabývat
      >>nechci,
      >>pracuji jako účetní ve větší firmě, na živ.list dělám
      >>jen minimálně.
      >>2.Můžeme si smluvně rozdělit příjmy podle toho, co
      >>která budeme dělat?
      >>3.Chápu správně, že takto za ní nepřebírám celou
      >>odpovědnost, jako kdybych jí dělala odp.zástupce? (to
      >>právě