Re: Prodej služeb a výrobků do SR
>Jedná se mi o to, jak posuzovat následující
>komobinovaný případ, kdy naši pracovníci provedli práci na
>movité věci přímo v SR (tj. § 10 odst. 4), ale součástí fa
>je z větší části dodání náhradího dílu. Mohu celou
>částku fakturovat s odkazem na § 10 odst. 4 nebo musím
>část dát podle § 64 a tím pádem bych část z faktury
>uváděla do souhrnného hlášení a intrastatu.
***
Já bych určitě fakturovala každou věc samostatně, už z toho důvodu, že dle našeho zákona musíte uvést na fakturu odkaz, dle kterého fakturujete osvobozeně atd.
Možná - jedině tuto větičku uvést samostatně pod službu - místo plnění mimo ČR = t.j. na Slovensku + § a pod fakturovaným dodáním zboží do SR opět větičku o osvobození.
Hlavně, aby to bylo jasné pro obě strany kvůli evidenci.
***
>
>Dále prosím ještě o radu ohledně § 10 odst. 5 .. kdy
>provádíme práce na movité věci u nás v ČR zejména
>opravy a renovace, předmět úpravy je dovezen ze SR do ČR
>našimi zaměstnanci a většinou nimi i zpět do SR odvezen,
>tedy nemáme doklady k prokázání, že věc byla k nám
>dovezena a zpět do SR dovezena, stačí prohlášení, že
>přeprava probíhala přes naše zaměstnance, případně
>potvrzený DL o zpětném předání na území SR?
***
Zde by mohl vzniknout problém, vystavte raději dodatečně dodací listy, které necháte potvrdit - 1. jednak odeslání ze slov. firmy a 2. odeslání z čs. firmy na Slovensko.
Navíc musí existovat také Příkaz k jízdě, nebo Kniha jízd služ. vozidla, kde by to navíc mělo být uvedeno a tam třeba potvrzeno.
Ale ty dodáky se mi zdají nejlepší řešení - nechte třeba faxem potvrdit....
Prohlášení by také stačilo, ale když už se budete psát s prohlášením, můžete přímo vypsat dodáky. Je to na Vás, jak přesvědčíte FU.
Navíc i zboží na základě-nejlépe-dodacích llistů, které se převáží k úpravě sem a tam, se musí uvádět v tom daném období do Intrastatu = pohyb zboží...
Pro tu jistotu:-))
>
>Díky moc předem za radu.
Objednejte si zdarma náš týdenní newsletter. Aktuální články a důležité informace tak budete mít vždy po ruce ve svém mailu.
1. 11. 2006 10:01
Dobrý den, prosím o radu.
Dodáváme výrobky a provádíme služby na Slovensku osobě tam registrované ke slovenské DPH. Vše fakturujeme bez DPH s tím, že při dodání výrobku uvádíme osvobození dle § 64 ZDPH a u služeb v případě práce na movité věci přímo v SR osvobození dle § 10 odst. 4 a v případě práce na movité věci ze SR k nám dovezené a do SR zpět dovezé - práce na movité věci v ČR - osvobození dle § 10 odst. 5.
Jedná se mi o to, jak posuzovat následující komobinovaný případ, kdy naši pracovníci provedli práci na movité věci přímo v SR (tj. § 10 odst. 4), ale součástí fa je z větší části dodání náhradího dílu. Mohu celou částku fakturovat s odkazem na § 10 odst. 4 nebo musím část dát podle § 64 a tím pádem bych část z faktury uváděla do souhrnného hlášení a intrastatu.
Dále prosím ještě o radu ohledně § 10 odst. 5 .. kdy provádíme práce na movité věci u nás v ČR zejména opravy a renovace, předmět úpravy je dovezen ze SR do ČR našimi zaměstnanci a většinou nimi i zpět do SR odvezen, tedy nemáme doklady k prokázání, že věc byla k nám dovezena a zpět do SR dovezena, stačí prohlášení, že přeprava probíhala přes naše zaměstnance, případně potvrzený DL o zpětném předání na území SR?
Díky moc předem za radu.