Hlavní navigace

maloobchod

  • (neregistrovaný) 89.176.181.---

    7. 11. 2006 9:34

    Prosím o radu: OSVČ která vede daňovou evidenci má maloobchod. K 31.12. má povinnost udělat inventuru svách zásob. Zboží, které je k 31.12. na skladě bylo pochopitelně nakoupeno za různé nákupní ceny a asi ani není možno zpětně identifikovat, za jakou cenu bylo ten konkrétní kus zboží nakoupen. Jak tedy vyčíslit stav zásob k 31.12., myslím tím, jak se dobrat správné ceny? Lze např. použít cena, za kterou bylo dané zboží nakoupeno naposledy? Nebo je třeba průměrovat? Asi ani v jednom případě nebude přesně odpovídat cena použivá při počítání stavu zásob k 31.12. a ceny, za které bylo zboží skutečně nakupováno.Má s tím prosím někdo praktickou zkušenost, jak co nejsnadněji a nejpřesněji provádět inventuru zboží v maloobchodě - potravinách? A ještě ujištění ohledně zásob. Zásoby nakoupené v 2006 a zaplacené v 2006 jsou daň. nákladem roku 2006 i pokud budou prodány až v 2007, že ano?
    Dále bych se ráda zeptala, jestli je možno zavádět do daňové evidence tržby za prodej zboží souhrným dokladem, např, za týdem, za měsíc, nebo to musí být denně? OSVČ registrační pokladnu nemá, není plátcem DPH ( zatím ). Bude používat obyčejnou kasu, každý večer vytiskne denní tržbu.
    Začím dělat daňovou evidenci poprvé za obchod a tak sbírám rady, jak to dělat nejpřehledněji.
    Díky za rady a případné postřehy

    • Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 8. 11. 2006 18:43

      h-sidonius (neregistrovaný) 80.82.146.---

      Re: maloobchod
      V této oblasti mám bohaté zkušenosti, způsob inventarizace zásob metodou "inventury korunou" je mým koníčkem. Ozvěte se!
      Inventarizace zásob provádíte v prodejních cenách, náklady jste pochopila správně, tržby můžete účtovat 1xměsíčně. Při inventarizaci si dejte si pozor na zboží pořízené formou "na komis" (Noviny a pod.)

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).