Hlavní navigace

jak vyřídit tuto reklamaci ?

  • (neregistrovaný) 80.188.48.---

    8. 11. 2006 7:30

    na těchto stránkách jsem se dočetla o procesu vyřizování reklamace, ale měla bych k tomu ještě dotazy: je povinen prodejce sdělit zákazníkovi způsob vyřízení reklamace ? zasílala jsem k reklamaci výrobek 6.10., ale sdělila jsem zaslání výrobku zpět již 2.10. Prodejce mi oznámil pouze doručení vráceného zboží, nikoliv způsob vyřízení reklamace.Dne 6.11. se objevil na poště balík, o kterém v podstatě nevím, co by to mělo být. Zřejměto to bude opravený výrobek.

    Raději bych brala navrácení peněz, protože výrobek byl vadný ihned po dodání a ačkoliv jsem na to prodejce upozornila, bylo mi řečeno, že nenese odpovědnost za tyto vady on, ale výrobce.

    Co teďˇ? Nikdo mi o vrácení zboží neinformoval, na poštu se z důvodu delší služební cety nedostanu a z důvodu, že nejsem o tom řádně informována, ani o zásilku zájem nemám.

    Můžete mi poradit, jaká jsou v tuto chvíli má práva ?

    Alena R.

    • Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 8. 11. 2006 10:53

      graver (neregistrovaný) 193.85.226.---

      Re: jak vyřídit tuto reklamaci ?
      >povinen prodejce sdělit zákazníkovi způsob vyřízení
      >reklamace ? zasílala jsem k reklamaci výrobek 6.10., ale
      >sdělila jsem zaslání výrobku zpět již 2.10. Prodejce mi
      Za okamžik uplatnění práva z odpovědnosti by se zřejmě počítalo jako nejdřívější možné datum přijetí věci, nikoliv datum odeslání, protože v tom okamžiku ještě nemá prodejce možnost nic řešit. Toto datum by bylo doloženo dodejkou (předpokládám, že takto jste věc odeslala), resp pokud vám prodejce vysloveně oznámil příjem, tak tímto.
      >oznámil pouze doručení vráceného zboží, nikoliv způsob
      >vyřízení reklamace.Dne 6.11. se objevil na poště
      Kromě výše uvedeného je prodejce podle §19 povinnen vydat potvrzení o okamžiku zahájení reklamace, které má obsahovat i vámi požadovaný způsob vyřízení. O způsobu vyřízení pak musí rozhodnout hned, resp. do 3 dnů. Zde již není uvedeno, že by vás musel o tomto rozhodnutí písemně informovat, takže nejjednoduší bude se ho prostě zeptat, jak to vyřešil. Ostatně ten balík na poště musí být bez dobírky, protože náklady na reklamaci nese prodávající, takže se to redukuje jen na požadavek výměny nebo opravy.
      >balík, o kterém v podstatě nevím, co by to mělo být.
      >Zřejměto to bude opravený výrobek.
      >
      >Raději bych brala navrácení peněz, protože výrobek byl
      >vadný ihned po dodání a ačkoliv jsem na to prodejce
      Pokud jde o reklamaci do 6 měsíců, musí prodejce věc okamžitě opravit nebo vyměnit, teprve když to není možné, máte právo na odstoupení od smlouvy.
      >upozornila, bylo mi řečeno, že nenese odpovědnost za
      >tyto vady on, ale výrobce.
      To je samozřejmě nesmysl - odpovědnost za vady nese prodejce jako váš smluvní partner.
      >
      >Co teďˇ? Nikdo mi o vrácení zboží neinformoval, na
      >poštu se z důvodu delší služební cety nedostanu a z
      >důvodu, že nejsem o tom řádně informována, ani o zásilku
      >zájem nemám.
      >
      >Můžete mi poradit, jaká jsou v tuto chvíli má práva ?
      Práva viz výše, ale když se nemůžete dostavit na poštu, tak přesně nechápu, jaké řešení očekáváte?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).