Vyřízení reklamace

  • (neregistrovaný)

    26. 11. 2006 21:01

    Můj syn si objednal model letadla na dálkové ovládání. Není to žádný začátečník, protože má doma již jedno letadlo a létá s ním velmi dobře. Při prvním startu letadlo okamžitě po vzletu (cca 3m nad zemí) začalo nekontrolovaně padat k zemi a ovladač nefungoval na povely. Došlo k rozbití letadla. Dnes jsme se přez email spojili s prodejcem, u kterého jsme letadlo zakoupili. Ten o reklamaci nechce slyšet a vyhrožuje, že si vezme soudního znalce z oboru modelářství a že vzniklé náklady za znalce zaplatíme. Nám se pouze jednalo o posouzení, zda k rozbití letadla nedošlo nějakou závadou na ovladači. Poraďte co máme dělat? Jsme povinni zaplatit vzniklé náklady?

    • Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 27. 11. 2006 7:24

      graver (neregistrovaný)

      Re: Vyřízení reklamace
      Pokud došlo opravdu k selhání ovladače, pak je právo na vaší straně, ale moc vám to nepomůže - jestliže to bylo jen okamžité selhání a ovladač jinak funguje, samozřejmě budete těžko prokazovat, že nešlo např. o chybný přistávací manévr.V případě reklamace do 6 měsíců, se ovšem předpokládá, že věc měla vadu už při převzetí (pokud prodejce neprokáže opak), takže tady by to šlo (ale dobrovolně na to prodejce stejně nepůjde).
      Z reklamace ale nemějte obavu - veškeré náklady na reklamaci nese prodávající, takže ten může znalecký posudek použít k vyhodnocení příčiny závady, ale účtovat vám nic nesmí. A protože nemám rád hajzlíky, kteří se ze svých povinností snaží vykroutit výhrůžkami, tak radím následující: sdělte mu, že jeho zákonnou povinností je řádně a pravdivě vás informovat o podmínkách reklamace, že tuto podmínku nedodržel úmyslným poskytnutím zjevně nepravdivé informace a že toto oznámíte obchodní inspekci.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).