Hlavní navigace

Odběratelské slevy

  • (neregistrovaný) 94.74.234.---

    25. 4. 2017 10:15

    Zdravím,
    chtěl bych se informovat jak je to s fakturací zboží a materiálu zákazníkovi na které mám odběratelské slevy. Slevu beru jako bonus pro mě, což je asi samozřejmé, ale zákazníkovi však účtuji běžnou prodejní cenu, tedy beze slevy. Co když nastane situace, kdy zákazníkovi vystavím fakturu, ale zákazník bude chtít vidět i doklady o zakoupeném zboží. Jsem povinen doklady zákazníkovi předat? Má tady s tím někdo zkušenost? Děkuji. Martin

    • Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 25. 4. 2017 15:26

      M.M. (neregistrovaný) 2a00:1028:8b43:----:----:----:----:----

      Dobrý den,

      povinen ukazovat účetní doklady klientům určitě nemáte, to by byl absurdní požadavek. Váš prodej je za cenu dohody nabídky a poptávky, předpokládám že odráží vaše obchodní dovednosti a pokud to prodáte za běžné ceny - proč ne, zisk ještě není zakázané slovo.  A je také pravdou, že většina drobných koncových zákazníků vůbec na množstevní slevy z velkoobchodů stejně nikdy nedosáhne a pokud ano, tak si to zákazník koupí sám. 

      Když nastane situace, že bude zák. chtít vidět nákupku, tak prostě řekněte, že vaše nákupy jsou zohledněny právě množstevním rabatem a jsou předmětem také obchodních tajemství, tak je nikomu neukazujete.

      Ale nezapomínejte že prodáváte vy, takže záruka materiálu je také vaše věc, zákazník případně reklamuje u vás a co s tím dále uděláte nemusí řešit, takže si zpracujte obchodní a záruční podmínky.

    • 26. 4. 2017 15:13

      Martin (neregistrovaný) 94.74.234.---

      Děkuji za vyčerpávající odpověď.
      Ano, záruka jde za mnou. Takto podnikám již řadu let a bez problémů. Jen na jedné zakázce se zákazník dožaduje dokladů. Cenová nabídka před rekonstrukcí schválená a smlouva o dílo podepsaná, vše bez problémů. Ve smlouvě je uvedené, že záruka na práci je 18 měsíců a na zboží a vybavení se vztahuje standardní záruční doba dle výrobců.
      Tím, že jsem toto nikdy neřešil, jsem se chtěl ujistit, zda na to má zákazník, ač je to absurdní, právo, nebo ne. Musím tedy říci, že mě zákazník postavil tak trošku do pozice ve smyslu "já si to chci radši zkontrolovat aby jsi mě neokradl". Tak na mě celá situace zapůsobila.
      Ještě jednou děkuji, alespoň přesně vím jak argumentovat.
      Děkuji.
      M.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).