Dobrý den,
nad 10 tis. nelze vystavit zjednodušený daň. doklad. Máte tedy obdržet řádný daňový doklad s identifikací dodavatele a také odběratele. Vypadá to, že jste NTB kupoval jako FO, nikoli jako podnikatel na IČ, ono to není jedno z hlediska právě náležitostí daň. dokladu a také záručních podmínek.
Ruční opravy lze provést pouze způsobem : Bude-li nutno provést ruční opravu na dokladu, potom se původní zápis jednou čarou přeškrtne. V blízkosti původního zápisu se provede nový zápis a k němu se připojí datum (okamžik provedení opravy) a podpisový záznam osoby, která opravu provedla. Původní zápis musí zůstat čitelný, srozumitelný a prokazatelný.
Ale jedná se o opravu, nějaké ruční vpisování jiných údajů do dokladu nad jejich vystavený rámec, těžko budou korespondovat s doklady výstavce a jak jsem psal je rozdíl zda kupujete jako spotřebitel či podnikatel. Pokud jste kupoval jako podnikatel - máte nárok na řádný daňový doklad a pak je na místě požadovat celkovou opravu dokladu ale od dodavatele, prostě proto, že doklad není řádným daň. dokladem.
Objednejte si zdarma náš týdenní newsletter. Aktuální články a důležité informace tak budete mít vždy po ruce ve svém mailu.
29. 4. 2017 18:19
Dobrý den, pořidil jsem notebook v hodnotě 55tis. s DPH. Dostal jsem účtenku, kde není moje IČ a DIČ. Je možné dát učtenku do nákladů v případě, že bych ji dodatečně orazil razítkem, kde je mé IČ a DIČ?
Mnohokrát děkuji za odpověď.