Vrácení zboží

  • (neregistrovaný)

    1. 1. 2007 14:55

    Prosím o radu. Zakoupila jsem el. přístroj přes internet.Mám právo ho do 14 dní vrátit. V tom by nebyl až tak problém. Mám k němu i původní obal, ale schází mě dva vnitřní kartonky v kterých byl přístroj zasazen. Je to prosím důvod k nepřevzetí zboží. Jestliže ne prosím jak postupovat,čím se obhájit.Děkuji za radu.Irena

    • Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 1. 1. 2007 15:45

      graver (neregistrovaný)

      Re: Vrácení zboží
      K reklamaci původní obal nepotřebujete. Odpovědi na standardní dotazy se prosím obtěžujte hledat zde:
      http://business.center.cz/business/pravo/ochrana_spotrebitele/otazky-odpovedi.aspx

    • 1. 1. 2007 17:30

      Irena (neregistrovaný)

      Re: Vrácení zboží
      Děkuji za radu, ale já zboží nereklamuji, ale vracím ve 14denní lhůtě po koupi.

    • 1. 1. 2007 17:58

      Irena (neregistrovaný)

      Re: Vrácení zboží
      >>>Prosím o radu. Zakoupila jsem el. přístroj přes
      >>>internet.Mám právo ho do 14 dní vrátit. V tom by
      >>>nebyl
      >>>až
      >>>tak problém. Mám k němu i původní obal, ale schází mě
      >>>dva vnitřní kartonky v kterých byl přístroj zasazen.
      >>>Je
      >>>to prosím důvod k nepřevzetí zboží. Jestliže ne
      >>>prosím
      >>>jak postupovat,čím se obhájit.Děkuji za radu.Irena
      >>K reklamaci původní obal nepotřebujete. Odpovědi na
      >>standardní dotazy se prosím obtěžujte
      >>hledat
      >>zde:
      >>http://business.center.cz/business/pravo/ochrana_spotrebitele/otazky-odpovedi.aspx
      >Děkuji za radu, ale já zboží nereklamuji, ale vracím
      >ve 14denní lhůtě po koupi.Na odkazujících stránkách jsem nic nenelezla proto se obracím na vás 3.1.07 mě lhůta vyprší, proto potřebiji rychlou a konkrétní odpověď ještě jednou děkuji.

    • 1. 1. 2007 18:04

      graver (neregistrovaný)

      Re: Vrácení zboží
      Výborně - máte pravdu. Odstoupení od smlouvy ze zákonných důvodů samozřejmě není "reklamace" - tedy uplatnění práv z odpovědnosti za vlastnosti věci. Na mé odpovědi to ovšem nic nemění - prodejce není oprávněn vázat vaše zákonná práva na vlastní požadavky. Stále platí, že vaše spotřebitelská práva mohou být nad rámec zákona rozšířena, nikoliv zúžena.

    • 1. 1. 2007 19:05

      anonymous (neregistrovaný)

      Re: Vrácení zboží
      Dle mých informací, v případě vrácení zboží musí být zboží vráceno kompletní. To není zužování práv. V tomto případě se sice jedná o "kartónky", které asi opravdu nejsou k ničemu nutné, ale kde je potom ta hranice co vrátím a co ne?

    • 2. 1. 2007 7:48

      graver (neregistrovaný)

      Re: Vrácení zboží
      >
      >>Výborně - máte pravdu. Odstoupení od smlouvy ze
      >>zákonných důvodů samozřejmě není "reklamace" - tedy
      >>uplatnění práv z odpovědnosti za vlastnosti věci. Na
      >>mé
      >>odpovědi to ovšem nic nemění - prodejce není oprávněn
      >>vázat
      >>vaše zákonná práva na vlastní požadavky. Stále platí,
      >>že vaše spotřebitelská práva mohou být nad rámec
      >>zákona rozšířena, nikoliv zúžena.
      >
      >Dle mých informací, v případě vrácení zboží musí být
      >zboží vráceno kompletní.
      Zboží samozřejmě ano, ale bavíme se tu o obalu, resp. jeho součásti, ne?
      >To není zužování práv. V tomto
      >případě se sice jedná o "kartónky", které asi opravdu
      >nejsou k ničemu nutné, ale kde je potom ta hranice co
      >vrátím a co ne?
      Hranice je vymezena zákonem, který hovoří o odstoupení od smlouvy, v jehož důsledku si obě strany vrátí plnění. Vy nemusíte věc vrátit v původním a kompletním obalu (resp. prodejce není oprávněn z tohoto titulu odmítnout svou zákonnou povinnost), musíte se ale postarat (na vlastní náklady), aby věc byla vrácena nepoškozená.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).